Kolme hyvää syytä pistäytyä 370-vuotiaassa Kristiinankaupungissa 28.09.2019!

1. ShelterBoxin fyysinen esittely, K-Market Selleri, Merikatu 4, Kristiinankaupunki
  2. Intercity-lounaskokous klo 13.00 Hotelli Kristinassa
  3. Kristiinankaupungin Mikkelinmarkkinat.

ShelterBox Suomi – tilapäisiä koteja katastrofialueille.

Nimensä ShelterBox-järjestö on saanut vihreästä muovilaatikosta, shelter boxista. Laatikko sisältää teltan, lieden, huopia, hyttysverkkoja, työkaluja ja tarvikkeita, muun muassa astioita ja vedenpuhdistimen. Järjestö hankkii ja toimittaa elämän perusedellytykset takaavat laatikot avustus-kohteisiin. Tilapäisen kodin turvin katastrofista kärsineet perheet saavat alun ja tukea uudelle elämälleen. Rotary International ja Rotarysäätiö suosittelevat ShelterBox-järjestön toimintaa. Lisätietoja järjestön toiminnasta Suomessa saa linkistä, www.shelterboxtuki.fi.

ShelterBoxia esittelevät Kristiinankaupungissa K –Market Sellerin edessä lauantaina 28.9 Hannu Kuokkanen ja Kent Ekman.

Mikkelinmarkkinat

Kristiinankaupunki järjestää vuosittain neljät markkinat; kevätmarkkinat huhtikuussa, kesämarkkinat heinäkuussa (kävijöitä v 2019 n. 65.000) vanhanajan markkinat syyskuun alussa ja Mikkelinmarkkinat syys-lokakuun vaihteessa.  Allakkaan merkittyjä markkinoita on Kristiinassa järjestetty jo vuodesta 1783.

Markkinat tuovat maakunnan väen Kristiinan torille pohjoismaiden pisintä kivisiltaa pitkin. Kristiinankaupungin markkinat ovat säilyttäneet aitoutensa myös yleisön mielissä, varmasti intensiivisen miljöönsä ja tunnelmansa takia. Markkinoiden aikaan tori ja Raatihuoneenpuisto ovat täynnä kojuja ja iloista markkinaväkeä.

Kristiinankaupungin markkinat on pakko kokea!

Tervetuloa!

Kristiinankaupungin Rotaryklubi