Global Grants

Global Grants – maailmanlaajuiset apurahat

Maailmanlaajuisilla apurahoilla rahoitetaan mittavia kansainvälisiä humanitaarisia projekteja, ammattikoulutustiimejä ja opiskelustipendejä, joilla kaikilla on oltava kestäviä ja mitattavissa olevia vaikutuksia yhdellä tai useammalla Rotarysäätiön keskittämisalueella. Näitä klubien apurahoja tuetaan rotarysäätiön ja piirien DDF-varoista.

Global Grant -apurahat ovat ainutlaatuisia maailmassa. Tuskin mikään muu organisaatio pystyy samanlaisella tarkkuudella ohjaamaan apua hädässä oleville ihmisille kuin Rotarysäätiö Global Grant -apurahoineen. Rotaryklubin jäsenet missä tahansa maailmassa paikantavat avuntarpeessa olevan yhteisön. He hakevat rotarysäätiöltä apurahaa, ja tähän hankkeeseen rotaryklubit ja -piirit kaikkialla maailmassa voivat kohdentaa varoja. Global Grant -apurahan käyttöä valvoo koko projektin ajan Rotarysäätiö. Projektin edetessä suunnitelmien mukaisesti kerätyt varat ohjataan paikallisen rotarypiirin kautta kohteeseen.

Piirimme 1390 on ollut mukana hankkeissa, joissa on mm. rahoitettu dialyysilaitteita sairaaloille ja perustettu äidinmaitopankki kehittyviin maihin.