Mikä on Rotary

Rotary on eettisellä pohjalla toimiva maailmanlaajuinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio, joka pyrkii myös jäsentensä ja heidän liikemoraalinsa kehittämiseen sekä yhteistyöhön eri ammattiryhmien kanssa.

Verkosto toimii yli 200 maassa ja jäseniä sillä on yli 1,2 miljoonaa. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 rotaryklubia ja rotareita niissä on yhteensä noin 9 600.

Klubi ja yksittäiset rotarit ovat Rotaryn tärkeimmät perusyksiköt. Rotary kokoaa yhteen yhteiskunnallisia vaikuttajia ja alansa asiantuntijoita kaikista kulttuureista ja ammateista. Jos haluat verkostoitua ja käyttää osaamistasi hyvän tekemiseen niin paikkakunnallasi kuin maailmalla, Rotary on sinua varten.

Rotaryn ideologia

Rotary on palvelujärjestö, jonka tunnuslause on: Palvelu itsekkyyden edelle (Service above self).
Rotaryn strategiasuunnitelmassa v 2007 ydinarvoiksemme ovat kiteytyneet: Toveruus, rehellisyys, moninaisuus ja palvelu.