Rotarysäätiö

Rotarien ja rotaryklubien lahjoitukset hyväntekemiseen ohjataan Rotarysäätiön kautta apua tarvitseville niin lähelle kuin kauaskin. Säätiön apurahamallien avulla rotarit voivat auttaa ihmisiä omassa elinpiirissään ja maailmanlaajuisesti – viedä apunsa sinne, missä hätä ja tarve on suurin.

Rotarypiirin avustustoimintaa koordinoi rotarysäätiökomitea. Säätiökomitea kannustaa, kouluttaa ja avustaa rotareita piirinsä alueella tapahtuvassa varainhankinnassa ja avustustoiminnassa. Keskeisimmät rotarysäätiön avustustoiminnan muodot ovat piiriapurahojen vuosittainen valmistelu, avustettavien klubihankkeiden valinnat ja maksatusten raportointi Rotarysäätiölle.
Piiriapurahaprosessin lisäksi rotarysäätiökomitea avustaa klubeja ja rotareita Poliorahaston avustusten keräämisessä. Lahjarahastoon tehtävät suuremmat lahjoitukset ja testamentit vaativat usein säätiökomitean asiantuntemusta.

Rotarysäätiölle tehtävistä lahjoituksista jaetaan rotareille myös tunnustuksia. Tunnetuin tunnustuksista on Paul Harris Fellow -mitali. Piirin rotarysäätiökomitea tilaa nämä tunnustukset aluetoimistosta Zürichissä.

Suuremmista kansainvälisistä avustuksista – Global Grant -hankkeista – kerrotaan kansainvälisten projektien osiossa.

Ota yhteyttä:

Piirin 1380 Rotarysäätiökomitean puheenjohtaja
Leif Saarela (Seinäjoki Törnävä)
puhelin 0500 627 343
sähköposti leif.saarela (at) satelcom.fi