Kansainväliset projektit

Maailmanlaajuinen Rotary on merkityksellisempi kuin koskaan ennen ja sen mahdollisuudet tehdä hyvää ovat mittavat. Rotarysäätiö tukee kansainvälisiä projekteja mm. Global Grant -apurahoin.

Kaikkien Global Grant -apurahalla rahoitettavien hankkeiden ja projektien tulee liittyä yhteen tai useampaan Rotaryn keskittymisalueista. Näitä ovat:

1. Rauhantutkimus sekä konfliktien ehkäisy ja sovittelu
  2. Sairauksien ehkäisy ja hoito
  3. Vesi ja sanitaatio
  4. Äidin ja lapsen terveys
  5. Peruskoulutus sekä luku- ja kirjoitustaito
  6. Taloudellinen ja yhteiskunnallinen kehittäminen

Global Grant -apurahaprojektin budjetin tulee olla vähintään 30 000 USD. Jokaisen Global Grant -apurahan sponsorina tulee olla kaksi klubia tai piiriä: isäntäpartneri siitä maasta, jossa aktiviteetti tapahtuu, ja kansainvälinen partneri tämän maan ulkopuolelta. Global Grant -apurahoilla Rotary tavoittelee aikaisempaa suurempia projekteja, joilla on kestäviä vaikutuksia ja pysyviä muutoksia.
Myös työ polion poistamiseksi maailmasta on osa Rotaryn kansainvälistä toimintaa.

Ota yhteyttä:

Piirin 1380 Rotarysäätiökomitean puheenjohtaja