DG Arja Rantanen

Mobile +358-50-524 4731
E-mail: arjarantanen24 (at) gmail.com

Kuvernööri

Vaasan Rotaryklubi kutsui minut jäsenekseen vuonna 2002. Pääsin heti mukaan nuorisovaihtotoimintaan, aluksi apumiehenä, sitten vastaavana. Presidenttikauteni ajoittui vuoteen 2010–2011, jolloin klubimme täytti 75 vuotta. Apulaiskuvernöörinä toimin 4-vuotiskauden 2015–2019.

Koulutukseltani olen filosofian tohtori (Pohjoismainen historia, Åbo Akademi). Vuodesta 2000 olen toiminut Vaasan maakunta-arkiston, nykyisen Kansallisarkiston Vaasan toimipaikan johtajana. Tällä haavaa olen virkavapaalla ja toimin tutkijatohtorina Jyväskylän yliopistossa Suomen Akatemian rahoittamassa tutkimushankkeessa ’Korruption jäljillä. Korruptio ja huono hallinto Ruotsissa ja Suomessa noin 1614–1917’.

Perheeseeni kuuluu mieheni Kimmo sekä kaksi aikuista, jo pesästä lennähtänyttä poikaa. Erilaiset liikuntaharrastukset sekä yhdistystoiminta kuuluvat meidän molempien vapaa-aikaan.