Nuorisovaihto

Suomen Rotarypalvelun nuorisovaihdon monipiiriorganisaatio järjestää Suomen Rotaryn nuorisovaihtotoiminnan. Vuosittain piiristämme lähtee lukuisia nuoria vaihtoon ja vastaavasti nuoria saapuu maahamme eri puolilta maapalloa. Nuorisovaihto on palvelutoimintamme näkyvin toimintamuoto.

Kaudelle 2019 – 2020 piiristämme on hakeutunut vuosivaihtoon 6 nuorta, kesävaihtoon 7 nuorta ja kansainväliseen leirivaihtoon 2 nuorta. Suosittujen Yhdysvaltojen, Kanadan ja Australian rinnalle on vahvasti noussut Eurooppa eri maineen, myös Latinalainen Amerikka ja Kaukoitä kiinnostavat.

Piirissämme järjestetään myös eri teemoihin keskittyviä leirejä. Kesäleirillä ulkomailta Suomeen tulevat nuoret asuvat ensimmäiset päivät perhemajoituksessa tutustuen suomalaiseen arkeen. Tämän jälkeen he kokoontuvat teemaleirilleen. Näin nuoret tutustuvat luontevasti Rotaryn kansainväliseen henkeen. Kesällä 2019 nuorille järjestettiin Ähtärissä PANDA Culture and Nature Summer Camp.

Lue lisää nuorisopalvelusta ja Rotaryn nuorisovaihdosta

Rotex-toiminta yhdistää entisiä vuosivaihto-oppilaita. Rotexit auttavat monipiiriä ja piirejä lähtevien vaihto-oppilaiden opastamisessa ja saapuvien tukihenkilöinä. He voivat toimia myös tutoreina kesäleireillä, nuorisovaihdon järjestämillä matkoilla ja saapuvien oppilaiden orientaatioleireillä. Rotex toimii Suomen Rotarypalvelun nuorisovaihdon monipiiriorganisaation alaisuudessa ja rotexit noudattavat Rotaryn sääntöjä.

Piirin 1380 nuorisovaihtotoimintaa koordinoi
Matias Granvik (Seinäjoki Törnävä)
puhelin: 040 709 5588
mattismr@gmail.com