Vuositeema

Rotary Internationalin vuositeema

ROTARYVUOSI 2023-2024

Rotary Internationalin presidentti valitsee omalle toimintavuodelleen 1.7.-30.6. sopivaksi katsomansa teeman.

RIP 1.7.2023-30.6.2024 R. Gordon R. McInally on valinnut teemakseen “CREATE HOPE in the WORLD” ~ “LUO TOIVOA MAAILMAAN”

ROTARYVUOSI 2022-2023

RI:N PRESIDENTTI JENNIFER JONES

Kuvittele maailma, joka ansaitsee parhaamme ja jossa nousemme joka päivä tietäen, että voimme vaikuttaa.

Emme kuvittele eilistä. Kuvittelemme huomista.

Kuvittele maailma ilman poliota.

Kuvittele maailma, jossa on puhdasta vettä kaikille.

Kuvittele maailma, jossa ei ole sairauksia.

Maailma, jossa jokainen lapsi oppii lukemaan.

Kuvittele ystävällisyyttä ja toivoa ja rakkautta ja rauhaa.

Ja siksi, rakkaat ystäväni, teemamme on Imagine Rotary.

Lieto Vanhalinnan rotaryklubin toimikauden 2022 – 2023 toiminnan suuntaviivoista

Toimintamme koostuu paikallisesta, alueellisesta ja kansainvälisestä työstä. Hyväntekeväisyysjärjestön jäseninä tiedämme, että jakamalla hyvää, tuo se rauhaa ja turvallisuutta ympärillemme.

Pandemia ohjasi meitä klubeja kuten myös piiriämme tarttumaan uudenlailla eri tavoin koulutuksiin ja ”klubikokouksiin”. Lähinnä Zoomin tai Teamsin kautta järjestetyt tilaisuudet toivat Rotary-toimintaan vahvan yhteisöllisyyden tunteen. Yhteistyö eri klubien kanssa vahvistuu ja laajentuu.

Viestintään tulemme toimikaudella 2022–2023 saatujen oppien kautta panostamaan entistä enemmän. Täten jo nyt käytössä olevat viestinnän muodot saavat uudenlaista otetta mukaan.

Uskon, että monipuolinen ja jalkautunut toimintamme tulee kiinnostamaan meidän lisäksemme myös uusia, potentiaalisia jäseniämme.

Vanhalinnan Rotaryklubin toimintakauden 2022–2023 palveluväylät:

• Klubipalvelu
    • Säännölliset klubikokoukset joka toinen viikko välttäen kokoustamista
    • Mielenkiintoiset ja vaihtelevat kokousaiheet jäsenten omista lähtökohdista
  • Ammattipalvelu
    • Luokite-esitykset
    • Noudatamme korkeaa ammatillista moraalia ja etiikkaa sekä jaamme ammatillista osaamistamme rotarien ja ympäröivän yhteiskunnan hyväksi
  • Yhteiskuntapalvelu
    • yhteistyö perhetyössä Liedon seurakunnan diakoniatyön ja Pelastakaa Lapset ry:n kanssa
  • Nuorisovaihto
    • Liedon alakoulujen kanssa:
      • käynnistyy kouluvaari ja –mummi toiminta