Yhteinen Majakkasairaala-hankkeemme pian maalissa!

Klubimme on mukana helmikuussa tomintansa aloittavaan Majakkasairaalaan tehdyssä taidelahjoituksessa.

Taiteilija Sanna Kananojan kolmesta maalauksesta koostuva ”Metsänsiimes” taideteos on sijoitettu Majakkasairaalan kahvila-aulaan  Teos on toteuettu 17 rotaryklubijn ja lääkintöneuvos Sakari Alhopuron tuella.

• Kaarinan Rotaryklubi
  • Kimitoöns Rotaryklubb
  • Lieto Vanhalinnan Rotaryklubi
    Meri-Naantalin Rotaryklubi
  • Mynämäen Rotaryklubi
  • Naantalin Rotaryklubi
  • Pargas Rotaryklubb
  • Piikkiön Rotaryklubi
  • Raisio – Jokilaakson Rotaryklubi
  • Uskelan Rotaryklubi
  • Turku Aboa Nova Rotaryklubi
  • Turku Kupittaan Rotaryklubi
  • Turku Samppalinnan Rotaryklubi
  • Turun Aamuvirkut Rotaryklubi
  • Turun Linnan Rotaryklubi
  • Turun Rotaryklubi
  • Turunmaan Rotaryklubi
  • Lääkintöneuvos Sakari Alhopuro

Taideteos tullaan virallisesti luovuttamaan VSSHP:lle 20.1.2022 klo 17.00 alkavan seminaarin yhteydessä.  Seminaari toteutetaan Zoom-yhteydellä etäseminaarina.

Turun Linnan Rotaryklubi presidentti Seija Grönmanin johdolla kiittää kaikkia hankkeeseen osallistuneita.  Teos lisää merkittävästi kahvila-aulan viihtyisyyttä, se korvaa viherseinän ja tuo luonnon vihreyden sisään.

Taiteilija työssään

Uuden sairaalan ilme tulee Varsinais-Suomen luonnosta ja siihen liittyistä eläimistä. Myös taiteilija Sanna Kananoja tarkastelee teoksissaan laajasti luonnon ja ihmisen yhteyttä.