RYLA

RYLA –
Johtajuuskoulutusta nuorille

RYLA (Rotary Youth Leadership Awards)

RYLA on Rotaryn nuorisotoimintamuoto, jolla koulutamme 1430-vuotiaita aloitekykyisiä ja aktiivisia nuoria omatoimisuuteen ja johtajuuteen. Tämä tapahtuu Rotaryn järjestämissä RYLA-seminaareissa, joissa kehitetään mm. nuorten harkintakykyä, päätöksentekokykyä sekä esiintymistaitoa. Kouluttajina toimivat paikallisen rotaryklubin jäsenet tai muut eri alojen asiantuntijat, jotka kertovat ammattiinsa ja johtajuuteen liittyvistä omista kokemuksistaan.

Lieto Vanhalinnan ja Liedon rotaryklubit järjestivät yhdessä Ryla-leirin ja kansainvälisen kesäleirin yhtenä tapahtumana kesällä 2007.

Osallistujia oli 16 nuorta eri puolilta Eurooppaa ja 9 suomalaista nuorta. Tämä oli niitä harvoja kertoja, jolloin myös suomalaisia otettiin mukaan leirille. Päivisin kuultiin erinomaisia luentoja ja esityksiä johtamiseen liittyen ja pidettiin työpajoja. Iltaisin saunottiin, uitiin, istuttiin Oriniemen leirikeskuksen kalliolla keskustellen maailman menosta ja osallistujien kotimaiden arvoista. Saamamme palaute niin kansainvälisiltä kuin suomalaisiltakin osanottajilta oli erinomainen.  Ikimuistoinen viikko!

Viirien vaihtoa

Leirin johtajalle kuului myös huoltotöitä

Iloista nuorisoa viireineen

Ohjeiden antoa