Olemme osa piiriä 1410

Rotarypiirit

Suomessa on kuusi rotarypiiriä, joihin kuuluu Suomen lisäksi Viro. Jokaista piiriä johtaa piirikuvernööri.

Oman piirimme D1410 kuvernööri toimintavuotena 2020-2021 oli Anita Häggblom Godbyn rk:sta. Toimintavuonna 2021-2022 piirikuvernöörinä toimii Mikko Lindeman Someron rk:sta.

Kuvernöörin tukena toimivat piirineuvosto, komiteat ja toimikunnat sekä piirin eri alueiden apulaiskuvernöörit. Klubit tekevät ehdotukset kuvernööreistä, ja piirin nimeämiskomitea valitsee ehdokkaista sopivimmaksi katsomansa kuvernöörin. Tuleva kuvernööri nimitetään Rotary Internationalin maailmankonferenssissa.

Piiri järjestää klubeille useita tapahtumia vuoden aikana. Niistä tärkein on tulevien klubipresidenttien ja klubivirkailijoiden koulutusseminaari (PETS).

Piirikokous järjestetään yleensä syksyisin ja juhlava piirikonferenssi keväisin.

Piirikuvernööri vierailee kaikissa piirinsä klubeissa toimivuotensa aikana. Apulaiskuvernöörit vierailevat oman alueensa klubeissa.

DG Risto Suviala ja presidentti Hannele Lehtonen syksyllä 2018

DG ja rouva Erik Stenström sekä silloinen presidentti Sinikka Sinervuo-Koskinen Vanhalinnassa 2017

DG Mikko Lindeman v. 2021

Kokoontumistiedot