​Distrikt 1420 Rotarytält

Vårt distrikt äger ett fint Nopsatält i Rotarys färger. Ett tält med Rotarys logotyp och vårt distriktsnummer är ett slående landmärke som gör det enkelt att öka Rotarys synlighet vid evenemang och tillfällen.

Rotarytältet kan fritt lånas av alla klubbar i vårt distrikt.

Här finns information om tältet och offerten.

1.  Du kan förfrågan om att låna ett tält från stadsdelens kommunikationer på adressen viestinta1420@gmail.com. Berätta när du skulle behöva låna ett tält, till vilket evenemang och vem som är ansvarig för tältet under evenemanget.
  2.  Storleken på tältet är 3×3 m.
  3.  Tältet kommer att förvaras i Esbo vid Perkkaa, dit det också återlämnas.
  4.  Tältet passar precis i en vanlig bil, men transporten är lättare med en kombi. Tältet väger ganska mycket så det går bra att boka två personer med frisk rygg för hämtning och återlämning. Det tyngre paketet har dock däck för att underlätta transporten.
  5.  I tältpaketets ficka finns ett instruktionshäfte med monteringsanvisningar. Monteringen är enkel, men i början krävs det att fyra personer drar rälsen från varje hörn och höjer tältet till önskad höjd. Efter det kan till och med en person fästa hörnen och sidoväggarna. Du hittar även monteringsanvisningar här:  https://www.teltat.fi/wp-content/uploads/2018/05/Nopsa_Pikateltta_kayttoohje.pdf
  6.  Torka tältet noggrant innan packning om det är blött!
  7.  Innan montering och efter packning, kontrollera att alla delar ingår: Tältstomme med påsatt tak, Tältets alla sidoväggar, Fyra markkilar, Fyra fästband, Instruktionshäfte
  8.  Låntagaren måste köpa fyra tillräckligt med vikter för att fästa i hörnen så att tältet inte flyger iväg med vinden! Till detta är till exempel stora vattendunkar eller sandsäckar lämpliga.
  9.  Om någon del av tältet går sönder åtar sig låntagaren att anmäla ärendet samt ta hand om och bekosta reparationen som andra rotarianer tillsammans med sin klubb (tältreparationstjänst: https://teltat.fi/teltan-huolto-korjaus-ja-paikkaus/ )

teltta
teltta koottuna