Tiedote nuorisovaihtoon hakeneille                                         02.02.2022

Rokotusten edetessä pandemian hallinta paranee eri puolilla maailmaa. Rotary Internationalin hallitus pitää 24.2.2022 kokouksen, jossa toivon mukaan vahvistetaan vaihtojen aloitus heinäkuun alusta alkaen.

RI:n päätöstä odotettaessa ei kaikissa kohdemaissa ole vielä voitu tehdä lopullisia päätöksiä vaihtojen aloittamisesta. Eurooppaan olemme saaneet runsaasti vahvistuksia, samoin Japaniin ja Taiwaniin. USA:n ja Kanadan kaikista piireistä ei vielä ole saatu tietoja. Etelä-Amerikkaan samoin kuin Meksikoon on tulossa runsaasti paikkoja. Sen sijaan Australian vaihtojen alkaminen heinä-elokuussa on vielä epävarmaa.

Edellä mainituista syistä emme ole vielä voineet vahvistaa sinunkaan kohdemaatasi. Pyrimme mahdollisimman paljon noudattamaan tehtyjä maavalintoja. Joillekin joudumme mahdollisesti ehdottamaan kohdemaata, joka ei ole ollut toiveena/vaihtoehtona lainkaan.

Monipiirin seuraavassa kokouksessa 2.3.2022 tavoitteena on vahvistaa lopulliset paikkamäärät ja maavalinnat. Näin ollen voimme ilmoittaa kohdemaasi viikon 10 aikana.

Piirit järjestävät maaliskuussa OB-koulutuksen, johon sinun pitäisi osallistua yhdessä vanhempiesi kanssa.

Valtakunnallinen OB koulutus kaikille vuosi- ja kesävaihtoon lähteville järjestetään Lahdessa 7.5.2022 klo 9.00–16.00. Tuohon koulutukseen sinun on osallistuttava yhdessä vanhempiesi kanssa. Päivän aikana saat monenlaista tietoa kohdemaastasi, vakuutuksista, matkajärjestelyistä ja paljon muusta. Ohjelman lomassa sovitetaan myös vaihtaritakit ja t-paidat, ne toimitetaan kesällä suoraan kotiosoitteeseesi. Kutsu ja ohjeet koulutuspäivään tulee sähköpostiisi.

Toivomme sinulta vielä kärsivällisyyttä, kun joudut odottamaan vahvistusta. Uskomme, että vaihtosi toteutuu, pääset lähtemään ja toiveesi toteutuu.

Antti Salminen

Translate »