PUHEENJOHTAJAN KESÄN KYNNYKSELLÄ –BLOGIPALSTA                                     30.5.2022

Siitä onkin jo vierähtänyt tovi sitten viimeisimmän blogini.  Paljon on ehtinyt tapahtua niin klubissamme kuin maailmalla.

Ukraina on näyttänyt maailmalle miltä isänmaan puolustustahto merkitsee ja länsimaiset valtiot näyttävät mitä yhteistyö merkitsee tuen antamisessa. Jotain hyvääkin siis tuossa kokonaisuudessa.

Klubimme GG-hanke, Vanhemmat vahvasti mukana on tuloksekkaasti viety maaliin ja hankkeen päätösseminaaria vietimme 20.5.2022 Riikassa. Seminaariin osallistui meidän klubista Sakari, Seija ja allekirjoittanut sekä piiristä Tapio Kaarlas Rotarysäätiön edustajana ja tuleva kuvernööri Martti Sjölund.  Sakari piti seminaarissa kattavan alustuksen siitä, mitä hanke klubille merkitsi ja mitä uurastusta se vaati. Työstämme juuri tiedotetta niin jäsenistölle kuin myös tiedotusvälineille hankkeesta. Upea päätös ja upeat tulokset, kaikki tämä huolimatta COVID-19 aiheuttaman hidasteen. Ja muistattehan, että voitte jo nyt kysellä hankkeesta Sakarilta.

Tätä blogia kirjoittaessani meillä jo tiistaina ilo tutustua uuteen yritykseen Stugaan.  Yrityksen omistaja, jäsenemme Hanna kertoo yrityksestä ja sen ideasta. Yrityksestä tulemme kuulemaan varmasti jatkossa vielä laajemmin. Kuuleman mukaan saamme hyvää lannoitusta mukaamme kotiin vietäväksi.

Käätyjen vaihtotilaisuus on sitten 14.6.2022 Nautelan kartanossa. Tilaisuudessa tuleva presidentti, Tom Lindqvist kertoo tulevan kauden ohjelmasta ja mukaan saamme tiettävästi myös syksyn ohjelman.

Liedon klubi täyttää 40 v ja olen osallistumassa juhlaan. Klubimme onnittelee klubia ja sen jäseniä.  Juhlia riittää. Sakarin kanssa osallistumme kuvernöörin käätyjen vaihtoon Laitilassa. Tämä on varmasti mielenkiintoinen tilaisuus, joka järjestetään ensimmäisen kerran. Tilaisuus on oiva tapa eritavoin tutustua klubeihin ja luoda erilaisia yhteistyökuvioita.

Valtti-ohjelman Tapahtumapäivä siirtyi keväästä pidettäväksi sunnuntaina 11.9.2022. Mukaan kutsutaan eri yhteistyötahoja ja erityisesti piirin klubit.

Ihana uutinen oli myös se, että klubillemme voi osallistua Sirkkalan klubin järjestämään RYLAan ja nk. RYLA-seminaareihin.  Osallistumalla sitoudumme yhteistyöhön ja näin meillä on mahdollisuus osallistua myös jatkossa RYLA

Oikein miellyttävää kesän odotusta

-airi-