Rotary Internationalin presidentti Shekhar Mehtan Teema 2021-2022, Serve to Change Lives: Palvele – muutat maailmaa, kehottaa rotareja muuttamaan toisten ihmisten elämää, jolloin samalla muutamme paremmaksi myös itseämme ja omaa elämäämme.

Ohjenuorana oikeudenmukaisuus

Presidentti Shekhar Mehta toivoo rotareiden keskittävän alkavana rotarivuotena voimansa erityisesti tyttöjen elämän ja aseman parantamiseen maailmassa. Tytöille tulee tarjota mahdollisuudet koulutukseen, riittäviin resursseihin ja palveluihin sekä etenemiseen työuralla aina johtajuuteen asti. Tässä työssä rotareiden arvoja ja ohjenuoria ovat monimuotoisuus, oikeudenmukaisuus ja inhimillinen tarve liittyä osaksi erilaisia yhteisöjä.

Meitä rotareita tarvitaan tässä maailmassa, ja meitä tarvitaan lisää, koska meillä on niin tärkeitä tehtäviä. Me olemme jo onnistuneet maailmanlaajuisen yhteistyön avulla hävittämään polion lähes kokonaan. Tällä hetkellä osallistumme COVID-19-viruksen torjuntaan. Palvelemme omia paikallisia yhteisöjämme ja elinympäristöjämme. Uusin kärkiteemamme on luonnonympäristön suojeleminen.

“Uskon tämän kaiken innostavan meitä. Rotarit rakastavat haasteita”, Mehta toteaa.

2021-22 RI President

Shekhar Mehta