Keitä olemme

Nurmijärvi-Klaukkalan Rotaryklubi ry on aktiivinen nurmijärveläinen rotaryklubi. Kokoonnumme joka tiistai iltapäiväkokoukseen klo 17.30-19:00 Klaukkalan seurakuntakeskuksen takkahuoneeseen tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Käymme myös vierailemassa erilaisissa kohteissa. Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, osallistumme nuorisovaihtoon ja edistämme lähiseudun hyvinvointia.

Klubimme on perustettu 10.10.1989. Kummiklubimme on Nurmijärven Rotaryklubi. Olemme osa piiriä 1420 https://d1420.rotary.fi/.

Yhdistyksemme rekisteröitiin v. 2015, Nurmijärvi_Klaukkalan Rotaryklubi ry säännöt

Klubin esite Klubiesite 2021_kevät

Harrastus, jolla on tarkoitus

Olemme keskittyneet nuorisovaihdon tukemiseen. Olemme lähettäneet Klaukkalasta nuoria Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoon jo kohta 30. Meidän mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Nuorisovaihdon lisäksi tuemme Klaukkalan partiolaisia Klapasia vuosittain järjestettävän Talvitapahtuman tuoton avulla.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka: