24. LOKAKUUTA VIETÄMME MAAILMAN POLIOPÄIVÄÄ

Rotary on vuosikymmeniä tehnyt omistautunutta ja tuloksellista työtä polion hävittämiseksi.Viimeisten muutamien jäljellä olevien tartuntojen estäminen on erittäin vaikeaa, sillä ne esiintyvät maissa, jotka ovat sodan tai konfiklien kourissa, niissä on huono julkinen infrastuktuuri ja paljon erilaisia kulttuurillisia esteitä. Mutta kunnes polio on kokonaan kukistettu, aivan jokaisessa maassa on riski sairastua. Siksi työtä jatketaan. POLIOSTA EI PARANE, MUTTA SITÄ VASTAAN VOI ROKOTTAAPoliomyeliitti (polio) on polioviruksen aiheuttama halvaannuttava ja jopa kuolemaan johtava infektiosairaus, johon ei ole lääkettä, mutta joka voidaan tehokkaasti ehkäistä rokotuksin. Polio on tarttua missä iässä tahansa, mutta se vaikuttaa pääasiassa alle viisivuotiaisiin lapsiin. MAAILMAN POLIOPÄIVÄLokakuun 24. päivänä me haluamme kääntää huomion polioon ja siihen merkittävään työhön, jota rotarit ovat tehneet. Maailman poliopäivää muistetaan kaikkialla maailmassa, monessa rotaryklubissa, asiasta tiedottaen ja varoja poliotyön hyväksi tiedottaen. Kuva D1390, credits Antero.

Poliopäivitys: 'Wild poliovirus type 3 (WPV3) has been declared as globally eradicated. At an event held on World…

Julkaissut Rotary Finland Perjantaina 25. lokakuuta 2019