Heippa taas!

Aika täällä kuluu ihan huiman nopeasti (ehkä jopa pelottavan nopeasti) ja viime kuulumisten jälkeen on taas tapahtunut kaikenlaista.

Oli koulutanssiaiset, kokeilin surffaamista, kävin koulukaverin maatilalla ja sitten olikin jo kevätloma. Loma kesti kaksi viikkoa ja ensimmäisellä viikolla matkustin etelään noin 700 kilometrin päähän kylään nimeltä Margaret River. Se on suosittu turistikohde ja näin lomalla siellä todentotta oli aika vilkasta. Kävin siellä siis moikkaamassa sukulaisia, jotka muuttivat Australiaan muutamia vuosikymmeniä sitten. Löysin etelästä myös Rotarypuiston! Luonto siellä etelässä oli aivan erilaista verrattuna tänne Geraldtoniin. Siellä on paljon metsää ja jollakin tapaa jopa muistuttaa Suomea (ainakin enemmän).

Kun palasin kotiin niin toinen viikko kului lähinnä rannalla ja rentoutuessa. Sää oli todella hyvä, niinkuin aina, ja oivallinen snorklaamiseen. Yhtenä päivänä menin puolalaisen vaihtarin Majan kanssa läheiselle riutalle snorklaamaan. Oli todella kaunista! Loman jälkeen lähdin heti maanantaiaamuna koulun kanssa jälleen kohti etelää, missä meillä on kymmenen päivän mittainen vaellusleiri. Ehdottomasti paras asia mitä olen kokenut vaihdon aikana. Itseasiassa pääsee mun Top10-listalle parhaissa asioissa mitä olen ikinä tehnyt. Sen verran hieno kokemus! Upeita maisemia, PALJON kävelyä, melomista, hyvää ruokaa ja uusia kavereita.

Kun palasin kotiin seuraavana päivänä oli kahdestoistaluokkalaisten valmistujaiset ja laulettiin siellä koulun kuoron kanssa. Samana viikonloppuna oli myös mun host-rotaryklubin radiohuutokauppa, jossa kerättiin rahaa hyväntekeväisyyteen.

Nyt olen ollut takaisin perusarkirytmissä noin kaksi viikkoa ja oli ihan mukavaa palata takaisin kouluun. Sain aloittaa saksofonitunnit kouluni musiikinopettajan kanssa, mistä olen todella todella todella iloinen. Tällä viikolla on olleet ensimmäiset 35°C-40°C päivät ja täytyy sanoa, että nautin erittäin paljon!

Cheers,

Outward Bound -leirillä nukuttiin tälläisten pienten katosten alla

Leirillä vaellettiin noin 10-15 kilometriä päivässä

Kahden tunnin melomisen jälkeen