Nurmijärven kunnan hallintojohtaja Jukka Anttila oli saapunut kertomaan meille kunnan hallintoon liittyviä ajankohtaisia asioita.

Nurmijärven kunnan hallintojohtaja Jukka Anttila

Tilaisuus pidettiin keskustelevana ja tunti kului nopeasti, sillä jäsenillä tuntui olevan paljon kysymyksiä.

Jukka aloitti esittelemällä kunnan organisaation 1.8.2019

Sitten siirryimme keskustelemaan erilaisista haasteista ja tavoista selviytyä noista haasteista.

Keskustelussa nousi esiin mm. seuraavia teemoja:

• Kunnan kolme varsin erilaista taajamaa
  • Kunnan haasteellinen taloudellinen tilanne (mm. isohko julkisten rakennusten korjausvelka)
  • Julkinen liikenne nyt ja tulevaisuudessa (junanrata vai joku muu ratkaisu?)
  • Onko jatkossa varaa ulottaa julkiset palvelut kaukaisempiin asutusalueisiin?
  • Järjestyshäiriöt erityisesti Klaukkalassa
  • Paineet kunnallisveroprosentin nostamiseen; ehdotus nostamiseksi 20:een

Kunnan palveluverkkoselvitys 2020 – 2030 selvitys oli mielenkiintoinen keskustelunaihe ja Jukka muistutti, että kysely on edelleen voimassa osoitteessa:

www.nurmijarvi.fi/teemasivut/palveluverkko/

Jukka kertoi myös eri Tulevaisuuden kunta -määritelmistä, miten kunta voidaan profiloida

Ennen esityksen loppua vielä tutustuimme muutamiin kunnan avainlukuihin ja niiden tavoitteisiin

Tilaisuuden lopuksi klubin presidentti kiitti Jukka Anttilaa mielenkiintoisesta ja keskustelua herättäneestä esityksestä.