Rotary Internationals årstema

Create Hope in the World | Skapa hopp i världen

”Målet är att återställa hoppet – att hjälpa världen att läka från destruktiva konflikter och i sin tur hjälpa oss att uppnå varaktig förändring för oss själva.”

Rotary Internationals president R. Gordon R. McInally har valt hoppet till tema för sitt rotaryår 2023-2024: “Create Hope in the World”, Skapa hopp i världen. Han uppmanar rotarianer att främja fred i oroliga nationer, hjälpa dem som drabbats av konflikter och upprätthålla momentum för de initiativ som påbörjats av tidigare ledare.

Årstemat för Mariehamns Rotaryklubb

Styrelsen för Mariehamns Rotaryklubb ser att temat “Skapa hopp i världen” är ett fint rättesnöre även för vår verksamhet under året 2023-24. Det är en positiv framtidsbild för såväl unga som gamla, såväl lokalt som globalt. Vi vill gärna bidra till att visa på vägarna och hållbara lösningarna framåt. Vi hoppas att vi kommer att skapa mycket hopp under året och att det kommer att synas i klubbens verksamhet