Lääkäripankki

RYLA – Rotary Youth Leadership Awards

Rotary Youth Leadership Awards, RYLA, on Rotaryn nuorisotoimintamuoto, jolla koulutamme aloitekykyisiä ja aktiivisia nuoria omatoimisuuteen ja johtajuuteen.
RYLA:n tavoitteena on saattaa johtamisesta kiinnostuneet korkeakouluopiskelijat yhteen Päijät-Hämeen yritysten kanssa ja siten osaltaan edesauttaa alueen kansainvälistymistä tarjoamalla opiskelijoille mahdollisuuksia tutustua yrityksiin oppilastöiden, haastatteluiden, lopputöiden ja kesätöiden kautta.

Opiskelijalle: RYLA auttaa ja helpottaa johtamisen opiskelujasi tarjoamalla mahdollisuuden tutustua helposti alueella vaikuttavien yritysten toimintaan ja niiden johtamiseen. Samalla parannat myös mahdollisuuksia päästä tekemään yrityksiin päättötöitä ja työllistyä Lahden alueelle. Paneelikeskustelut ja haastattelumahdollisuudet syventävät ja laajentavat konkreettisella tavalla johtamisen opintoja.

Tutustu piirimme RYLA-toimintaan olemalla yhteydessä lahtiryla@gmail.com

RYLA in English

The Rotary Youth Leadership Awards, RYLA, is Rotary’s form of youth activity, with which we train proactive and active young people in self-reliance and leadership.
RYLA’s goal is to bring university students interested in management together with companies in Päijät-Häme and thus contribute to the internationalization of the region by offering students opportunities to get to know companies through student projects, interviews, final projects, and summer jobs.

For students: RYLA helps and facilitates your management studies by offering the opportunity to easily familiarize yourself with the operations and management of influential companies in the region. At the same time, you also improve the chances of getting into companies to do finishing work and get a job in the Lahti area. Panel discussions and interview opportunities deepen and expand management studies in a concrete way.

Get to know our district’s RYLA activities by contacting: lahtiryla@gmail.com