Syksyllä piirissämme järjestetään Syventävä Rotaryvalmennus Suomessa ja Virossa. Valmennus on suunnattu sekä uusille että kokeneemmille jäsenille, ja sen tavoitteena on tarjota kattava koulutus Rotaryn perusperiaatteista, johtamistaidoista ja klubitoiminnan kehittämisestä. Kysyimme kolmiosaisen valmennuksen viime vuonna käyneeltä Juha Artukalta, mistä valmennuksessa oikeastaan on kyse.

”Valmennus tarjosi minulle kattavan tietopaketin Rotaryn toiminnasta ja vahvisti ymmärrystäni siitä, miten voimme vaikuttaa yhteisöömme positiivisesti. Kouluttajat olivat erittäin asiantuntevia, ja sessiot olivat vuorovaikutteisia, mikä teki oppimiskokemuksesta elävän ja mieleenpainuvan,” Finlandia Hall Rotaryklubin rahastonhoitajana ja tätä nykyä piirin koulutuskomitean jäsenenä toimiva Juha Artukka kertoo.

Syventävä Rotaryvalmennus (Rotary Leadership Institute, RLI) on tiivis ja monipuolinen koulutusohjelma, joka käsittelee Rotaryn globaaleja ja paikallisia ulottuvuuksia.

”Erityisesti arvostin mahdollisuutta verkostoitua muiden klubien jäsenten kanssa. Tämä ei ainoastaan avartanut näkemystäni Rotaryn laajemmasta vaikutuksesta, vaan myös inspiroi minua viemään uusia ideoita omaan klubitoimintaani.”

3-osainen valmennus

Koulutus koostuu kolmesta osasta, jotka tarjoavat osallistujille mahdollisuuden syventää tietämystään Rotarysta. Valmentajat ovat kouluttautuneet noudattamaan Rotary Leadership Instituten (RLI) oppimisperiaatteita.

• Osa 1: Minä rotarina. Tässä osassa paneudumme johtajuuteen Rotaryssa, Rotarymaailmaan, etiikkaan ja ammattipalveluun. Rotary-säätiön osuudessa perehdymme jäsenten sitouttamiseen sekä palveluprojektien luomiseen.
  • Osa 2: Oma rotaryklubini. Tässä osassa tutustutumme Rotaryn tarjoamiin mahdollisuuksiin, tehokkaisiin johtamisstrategioihin ja tiimin rakentamiseen. Lisäksi puntaroimme keinoja uusien jäsenten hankintaan sekä klubin viestintään. Säätiö-osuudessa tutustumme kohdennettuun palveluun.
  • Osa 3: Laajeneva rotarymaailmani. Tämä osa syventyy strategiseen suunnitteluun, Rotaryn julkisuuskuvaan ja suhdetoimintaan ja siihen, kuinka rakennamme vahvemman klubin ja muutamme maailmaa. Säätiö-osuudessa tutustumme kansainväliseen palveluun.

Valmennuksen voi myös suorittaa osissa siten että, jos joku yksittäinen ajankohta ei sovi niin, sen voi paikata seuraavina vuosina tai jopa naapuripiirin järjestämässä valmennuksessa.

”Kannustan lämpimästi kaikkia piirimme rotareita osallistumaan valmennukseen. On avartavaa keskustella muiden rotareiden kanssa toiminnan kipupisteistä ja toisaalta innostavista esimerkeistä. Samalla tulee kehittäneeksi itseään niin henkilökohtaisesti kuin ammatillisestikin”, Juha sanoo.

Itse koulutus on ilmainen, jokainen maksaa kuitenkin oman lounaansa ja aamu- sekä iltapäiväkahvit.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan seuraaviin valmennuksiin täällä: Syventävä Rotaryvalmennus!