Rotarien avustuksesta voi poikia yllättäviä seurausvaikutuksia.

Keväällä 2011 vierailin taas kerran Pohjois-Thaimaan ChiangMaissa sikäläisen vain naisjäsenistä koostuvan The Rotary Club of CiangMai ThinThaiNgnam -klubin kokouksessa. Minua ja vaimoani  lähestyi siellä intialaissyntyinen klubin jäsen, Dr. Zolthansiami Ralte, alias “Tete”, Intialaissyntyinen klubin jäsen, Dr. Zolthansiami Ralte, alias “Tete”joka kutsui meidät vierailemaan Luoteis-Thaimaan vuoristossa, vuoristokareneiden asuinalueella Musekee-nimisessä yhteisössä.

Tete heitti minulle kutsun tuoda Musekeehen kulttuurivaihtoon opiskelijaryhmä Nokialta. Huhtikuussa 2012 vein mukanani kahdeksan Nokian Lukion opiskelijaa Musekeehen. Tähän kulttuurivaihtokokemukseen saimme avustusta omalta Nokian Rotaryklubiltani ja myös Rotarypiiriltä 1390.

Aika pian koto-Suomeen saavuttuamme sain kuulla, että Nokian Lukion opiskelijakunta oli päättänyt ottaa kummipojan Musekeesta. Myös Nokian rotaryt ovat monin tavoin avustaneet Luoteis-Thaimaassa Musekeen lisäksi kahta vähävaraisten koulua Ban Luk Banissa ja Ban Pao’ssa. Kesällä 2020 avustimme Musekeeta etäopiskeluun tarvittavissa laitehankinnoissa 3000 eurolla. Lähes puolet tuosta summasta saimme piiriapurahana. Lue lisää tästä.

Naisjäsenistä koostuva The Rotary Club of CiangMai ThinThaiNgnam -klubi