Lisätietota Rotary Internationalin presidentin intialaisen Shekhar Mehtan teemasta ”Palvele – muutat maailmaa” rotaryvuodelle 2021 – 2022 löydät tästä linkistä.

Lieto Vanhalinnan rotaryklubin toimikauden 2021 – 2022 toiminnan suuntaviivoista

Toimintamme koostuu paikallisesta, alueellisesta ja kansainvälisestä työstä. Hyväntekeväisyysjärjestön jäseninä tiedämme, että jakamalla hyvää, tuo se rauhaa ja turvallisuutta ympärillemme.

Pandemia ohjasi meitä klubeja kuten myös piiriämme tarttumaan uudenlailla eri tavoin koulutuksiin ja ”klubikokouksiin”. Lähinnä Zoomin tai Teamsin kautta järjestetyt tilaisuudet toivat Rotary-toimintaan mielestäni vahvan yhteisöllisyyden tunteen.  Yhteistyö eri klubien kanssa vahvistuu ja laajentuu. Uskon vahvasti, että tämä kaikki näkyy myös omassa toiminnassamme.

Viestintään tulemme toimikaudella 2021–2022 saatujen oppien kautta panostamaan entistä enemmän. Täten jo nyt käytössä olevat viestinnän muodot saavat uudenlaista otetta mukaan.

Uskon vahvasti, että monipuolinen ja jalkautunut toimintamme tulee kiinnostamaan meidän lisäksemme myös uusia, potentiaalisia jäseniämme.

Tässä Vanhalinnan Rotaryklubin toimintakauden 2021–2022 viiden toimintamuodon tarjotin:

1. Klubitoiminta, tapaamiset parillisina tiistaina, pääsääntöisesti klo 17.30

Nuorten työllisyyttä tukevat ja opintoihin ohjaavat tahot –  Nuorten Työpajat

Yrityskäynnit, tutustutaan nuoriin yrittäjiin/yrityksiin ja heidän tarinoihinsa

Paikallinen kouluyhteistyö

Vesireppu-projektiin osallistumien

Rotaryvaarit ja -mummat – jalkautuvat kouluihin

1. Ammatillinen toiminta

Luokite-esitykset

1. Yhteiskunnallinen toiminta

Suunnitteilla paikallinen hanke Liedon srk:n diakonitoiminnan kanssa – perhetyö

Olemme mukana piirin VSSHP:n klubien yhteisessä hankkeessa Majakkasairaalan taidehankinnassa, keväällä 2022 tutustumme Majakkasairaalaan – hankkeen käynnistäjä Turun Linna RC

1. Kansainvälinen toiminta

Global Grant – hanke, Vanhemmat Vahvasti Mukana (VVM)

Hankkeen loppuseminaari ja – raportti; syksy 2021.

1. Nuorisotoiminta

Nuorisovaihto. Kaudella 2021–2022 nuorisovaihto pandemian vuoksi tauolla, Seuraavan toimintakauden haku syksyllä 2021

Suunnitteilla RYLA-yhteistyö