Turun Linnan Rotareiden alkuvuosi on käynnistynyt vauhdilla, ja vihdoin olemme päässeet kokoontumaan myös kasvokkain, maittavan lounaan äärelle. Tammikuussa toteutimme Taideteos Majakkasairaalalle – seminaarin sekä AMK- puheenvuoron  verkossa, mutta nyt ollaan jo palattu normaaliin kokousrytmiin.

Tammikuun viimeisellä viikolla saimme kuulla otsikolla Ajankohtaista AMK:sta rehtori, toimitusjohtaja Vesa Taatilan puheenvuoron. Turun Amattikorkeakoulu on yksi Suomen suurimmista ammattikorkeakouluista, ja kouluttaa käytännön huippuosaajia, joista suurin osa jää  kehittämään Varsinais-Suomen alueen yritysten toimintaa ja osaamista.

Suomen historialliset aluevaalit ovat takana, ja saimmekin ihan tuoreeltaan kuulla uuden aluevaltuutetun, klubimme jäsenen Kaija Hartialan puheenvuoron ”Aluevaaleista arkeen”.  Esityksen aikana näytetty orgnisaatiomalli tulevasta hallinnosta jäi mieleen, ja selväksi tuli että nyt työ todellakin alkaa. Vilkas kommentointi ja kysymykset täyttivät kokoustilan, hienoa oli saada vastauksia ajankohtaiseen pohdintaan.

Eräs Turun kaupunkikuvallisesti näyttävin hanke on käynnistymässä, kun vihdoin saamme uuden Musiikkitalon. Kaupunkisuunnittelujohtaja Timo Hintsanen kertoi meille upeiden kuvien kera Musiikkitalon sijoitusratkaisun taustoista ja talon suunnitelmista. Pitkän väännön jälkeen innostusta on nyt ilmassa laajasti ja innokkaimmat odottavat jo lipunmyynnin avautumista- niin hienolta suunnitelmat näyttävät.

Turun Arkkihiippakunnan piispa Mari Leppänen kertoi meille ajankohtaiset kuulumiset kirkosta. Odotettu puheenvuoro oli odotusten arvoinen, hän todella otti yleisönsä ja kokoushuoneessamme vallitsi kuunteleva ja lämminhenkinen tunnelma Tämä hetki tuo monessa mielessä paljon haastetta ja arvaamattomuutta elämään, ja varsinkin nuorten mielissä huolet kasaantuvat suuriksi. Tarve henkiseen tukeen ja kasvuun on ilmeinen, siinä on kirkolla  tärkeä rooli.

Lämmin kiitos kaikille esiintyjille  hienoista puheenvuoroista!