Mitä kaikkea me teemme?

Rotarit parantavat maailmaa, pala kerrallaan

Rotarit toimivat rotaryklubien kautta. Jokainen rotari kuuluu johonkin rotaryklubiin ja jokainen klubi on suoraan Rotary Internationalin alainen toimija. Välitasoja ei siis ole, vaan jokainen 1,2 miljoonasta rotarista ovat suoraan kansainvälisen järjestön jäsen oman klubinsa kautta. Klubit määräävät itse omasta toiminnastaan – linjassa Rotary International arvojen ja toimintamallien kanssa.

Rotary oli alkuunpanevana voimana maailman terveysjärjestön 1985 aloittamassa hankkeessa hävittää polio maailmasta. Tähän hankkeeseen Rotary on kanavoinut yli 1,2 miljardia USD:a sekä runsaasti jäsentensä henkilökohtaista vapaaehtoistyötä. Poliotapausten määrä on vähentynyt 99,5 % vuodesta 1988 alkaen, yhteensä Poliota vastaan on rotarien tekemän yhteistyön avulla rokotettu yli 2 miljardia lasta!

Rotaryn keskittymisalueet Polio-hankkeen lisäksi ovat:

• Rauha ja konfliktien sovittelu

• Sairauksien ehkäisy ja hoito

• Vesi ja sanitaatio

• Äitien ja lasten terveys

• Peruskoulutus sekä luku- ja kirjoitustaito

• Taloudellinen ja yhteiskunnallinen kehittäminen

Näiden kärkiteemojen kautta, rotarit haluavat maailmanlaajuisesti auttaa niitä, joilla avuntarvetta on. Apunaan rotareilla on Rotarysäätiö, jonka varojen turvin teemme hyvää maailmassa.

Meille rotareille on tärkeää myös kansainvälinen verkostoituminen, joka alkaa klubi- ja piiritasolta johtaen aina globaalille tasolle saakka!

Rotarius on ajattelumalli. Rotarius on palvelemista, pyyteettömästi.

Ole aktiivinen – liity Rotaryyn ja ole osa jotakin suurta: ”anna ajastasi – sinullakin on lupa tehdä hyvää!”

Mitä meidän klubimme tekee?

Klubin jäsenenä voit toimia, vaikuttaa ja tehdä hyvää. Saat myös mahtavan sosiaalisen verkoston ja elinikäisiä ystäviä niin kotipaikkakunnaltasi kuin maailmanlaajuisesti. Voit myös verkottua oman harrastuksesi jakavien muiden rotareiden kanssa rotareiden moninaisissa kansainvälisissä harrastusryhmissä.

Toteutamme yhteistyökumppaneiden kanssa palveluprojekteja ja tuemme humanitaarisia projekteja koordinoivaa Rotarysäätiötä. Koulutamme jäseniämme eri tehtävissä toimimisen kautta ja kehitämme heidän eettistä johtajuuttaan.

Haluamme rotareina vaikuttaa ajankohtaisiin haasteisiin. Tartumme toimeen pysyvien muutosten aikaansaamiseksi – ympäri maapalloa, yhteisöissämme ja itsessämme.

Saamme pienelläkin panostuksella aikaan paljon hyvää, koska muutaman euron tai työtunnin käyttäminen paikallisiin projekteihin on mahdollista kaikille. Samalla on tärkeää, että tekeminen ja toiminta on mukavaa ja innostavaa, jotta saamme yhdessä aikaan todellista ja näkyvää muutosta.

Tärkeä ja viihdyttävä osa toimintaamme on viikottainen mukavasti arkisen kiireen keskeyttävä lounaskokous, jonka aikana kuulemme mielenkiintoisen esitelmän kiinnostavasta ja ajankohtaisesta aiheesta.

Tulevat esitelmät

Katso lista tulevista viikkokokousten esitelmistä. Sieltä näet myös jo pidetyt esitelmäaiheet vuoden 2016 alusta alkaen.

ZOOM-viestintäalustan käyttöohjeet

Katso tästä koko ajan kasvava ohjeisto.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Radisson Blu - Hallituskatu 1, 90100 Oulu - Bistro Mesun Mestari-kabinetti.

Aika:
Perjantaisin lounas 11.30-12.00 ja viikkokokous 12.00-13.00.

Ei tapahtumia