Varainhankinta ja lahjoitukset

Olemme mukana maailmanlaajuisessa palvelutyössä

Lahjoitamme varoja Rotarysäätiön kautta humanitäärisiin projekteihin, jotka tukevat äitien ja lasten terveyden kohentamista sekä sairauksien ehkäisyä ja hoitoa. Säätiö edistää myös koulutusta ja lukutaitoa, vahvistaa rauhantyötä, auttaa kasvattamaan paikallistalouksia ja yhteisöjä sekä edistää puhtaan veden saantia ja hygieniaosaamista.

End Polio Now

Klubimme osallistuu myös rotareiden aloitteesta käynnistyneeseen työhön polion poistamiseksi maailmasta henkilökohtaisin lahjoituksin ja projektien avulla. Rotarit ovat tehneet työtä villin polioviruksen poistamiseksi jo kolmenkymmenen vuoden ajan. Nykyään villin polioviruksen vuoksi sairastuu vuosittain enää muutamia kymmeniä lapsia, kun projektin alkuvaiheessa luvut olivat jopa 350 000 lasta vuodessa.

Tänä päivänä tähän kotoperäiseen polioon sairastuneet lapset asuvat yleensä vaikeakulkuisilla seuduilla mm. Afganistanissa ja Jemenissä. Rotarit ovat antaneet lupauksensa saattaa projekti päätökseen, joten myös meidän klubimme osallistuu omalla

Kansainvälinen nuorisovaihtotyö

Tuiran rotaryklubi on aktiivinen nuorisovaihtotoiminnassa: olemme lähettäneet vuosittain suomalaisia vaihto-oppilaita maailmalle ja vastaavasti isännöineet ulkomaisia vaihtareita. Toiminnan rahoittamiseksi keräämme varoja.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Radisson Blu - Hallituskatu 1, 90100 Oulu - Bistro Mesun Mestari-kabinetti.

Aika:
Perjantaisin lounas 11.30-12.00 ja viikkokokous 12.00-13.00.

Ei tapahtumia