Lähes kahden vuoden työn tuloksena valmistuivat mm linkin julkaisut, Ystävänpäivänä.

Lyhyesti projektista ja miksi sitä tehdään:
”Raskauden aikana naiset saavat todennäköisemmin suun terveysongelmia. Raskauden aikaiset suun terveysongelmat voivat vaikuttaa sekä äidin että vauvan terveyteen. Valitettavasti monet naiset eivät käy hammaslääkärissä raskauden aikana eivätkä saa tietoa suunsa terveydestä. Maailman terveysjärjestö suosittelee, että synnytyshoidon tarjoajat, kuten kätiöt, voisivat osallistua suun terveyden edistämiseen. Tansaniassa kätilöt ovat ihanteellisessa asemassa, koska useimmat naiset näkevät kätilön raskauden aikana. Tämä esite on kehitetty tarjoamaan yksinkertaisia ​​suun terveysneuvoja tansanialaisnaisille raskauden aikana. Se on suunniteltu niin, että kätilöt voivat käyttää esitteen antamaan suun terveystietoja raskaana oleville naisille.”

Kiitos monet ystävät, kontaktini siellä Facebookissa, niin Tansaniassa, Australiassa, kuin Suomessa – erityisesti Juha Ruotoistenmaki ja Juha Myllykangas, Suomen Rotaryn Lääkäripankki, Klaukkalan Rotaryklubi, Ulkoministeriö.

Mukana hankkeessa ovat:

• Ministry of Health Tanzania
  • Australian Centre for Integration of Oral Health
  • Western Sydney University, Australia
  • Ilembula Institute of Health and Allied Sciences
  • Ilembula Lutheran Hospital, Tanzania
  • Finnish Institute for Health and Welfare
  • Rotary Doctor Bank Finland
  • Rotary Club of Nurmijärvi-Klaukkala Finland

Tämä on ensimmäinen vaihe ohjelmaa, jossa kätilöt koulutetaan osaamaan suun terveyttä, ravitsemusta, kuten Australiassa toimittu jo 10v.

Juhani Brodkin
Nurmijärvi-Klaukkalan Rotaryklubi ry