Kuuntele Jennifer Jonesin puhe vuoden 2022 kansainvälisestä konventista

Rakas rotariperhe,
minua on aina innoittanut eräs veljeni Davidin minulle kerran kertoma ajatus: ”Voidaksesi elää sellaisessa yhteiskunnassa, jossa haluat elää, sinun täytyy auttaa sen rakentamisessa”.

Toiminnan ihmisinä, rotarijäsenillä on pitkä historia myönteisen muutoksen luomisessa yhteisöissämme ja itsessämme. Ja nyt, kun aloitamme 2022-23 rotarivuoden, olen innoissani jatkamassa työtä rotarien kasvattamisesta järjestöksi, jollaisen haluamme sen olevan ja tiedämme olevan mahdollista.

Lupauksemme lunastaminen

Moniarvoisuus, oikeudenmukaisuus ja mukaan ottaminen (DEI) eivät ole yhteisiä muotisanoja. Ne ovat tärkeitä muistutuksia joita tarvitsemme ymmärtääksemme ja tunnustaaksemme erot, antaaksemme oikeudenmukaiset mahdollisuudet menestymiseen ja ottaaksemme toisemme vastaan sellaisina kuin olemme.

Rotareille, DEI tarkoittaa sen varmistamista, että klubimme, kokouksemme ja tapahtumamme ovat paikkoja, joissa osallistujat voivat puhua vapaasti ja kunnioittavasti sekä joissa kaikki tuntevat olevansa tervetulleita. Puhumme siis esteiden poistamisesta mukaantulolta ja menestymiseltä sekä oven avaamisesta mukaan ottamisellle.

Kuinka voit auttaa? Haluamme heijastaa yhteisöjä, joissa elämme ja palvelemme. Kutsu yhteisö- ja yritysjohtajia sekä vaikuttajia ryhmistä, jotka ovat aliedustettuina klubissanne, mukaan osallistumaan klubin toimintaan. Rohkaise uutta klubijäsentä ottamaan johtavaa roolia. Poista esteitä, jotka saattavat estää joitain ihmisiä liittymästä klubiinne, kuten kokousaikoja tai paikkaa, joka ei ole kaikkien tavoitettavissa. Kykymme sopeutua on avain rotarien tulevaisuuden vahvistamiseen.

Jäsenten asettaminen etusijalle

Pääsyy siihen, että rotarit ja rotaractorit pysyvät rotarijäseninä on se, että he tuntevat itsensä tervetulleiksi ja tuntevat saavansa tukea kerhoissaan. Jäsenistömme kasvattaminen on jatkossakin etusijalla, mutta se, että tarjoamme kokemuksia, joita he arvostavat ja syitä mukana pysymiseen, on yhtälailla tärkeää.

Kuinka voit auttaa? Palvellaksemme yhteisöjämme, meidän pitää ensin palvella jäseniämme. Puhu klubisi johtajille ja jäsentovereille siitä mitä he haluavat rotarikokemukseltaan ja tehkää yhdessä työtä saadaksenne sen toteutettua. Sen ymmärtäminen mikä pitää jäsenet sitoutuneina, on voimakas työkalu rotarien vahvistamiseen.

Naisten ja tyttöjen voimaannuttaminen

Kaikkialla maailmassa voi sukupuoli yhä vaikuttaa henkilön kykyyn saada koulutusta, rahoitusta pienimuotoiselle liiketoiminnalle tai asianmukaista terveydenhoitoa. Me tiedämme tyttöjen terveyttä, hyvinvointia, koulutusta ja taloudellista turvallisuutta parantavien hankkeiden vaikuttavan myönteisesti seuraavan sukupolven voimaannutettuihin naisjohtajiin.

Kuinka voit auttaa? Luomalla klubipohjaisen aloitteen tai hakemalla alueellista tai kansainvälistä avustusta rahoittamaan hanketta, joka tukee tyttöjen terveyttä, koulutusta tai taloudellista riippumattomuutta. Aina paikallisten naisten suojamajoituksen tukemisesta tyttöjen veden ja puhtaanapidon saatavuuteen, jokainen hanke voi vaikuttaa muutokseen suuresti. Jaa kertomuksiasi ja opi mitä muut klubit tekevät voimaannuttaakseen tyttöjä ja naisia rotarien esittelyssä.

Kuvittele vaikutusta

Olemme aina esitelleet ylpeinä niitä monia tapoja, joilla rotariliike ajaa muutosta ja vaikuttaa asioihin. Tänä vuonna käytämme erilaisia kertomuksellisia menetelmiä korostamaan hankkeita jokaisella painopistealueella. Tavoitteinamme on nostaa työmme näkyvyyttä, jakaa sitä mitä olemme oppineet siitä, kuinka klubit voivat edistää hankkeitaan yhteisöissään ja käyttää uusia vaikuttajia, tiedotusvälineitä, johtajia sekä mahdollisia kumppaneita.

Kuinka voit auttaa? Vieraile MyRotary-oppimiskeskuksessa oppiaksesi lisää rotarien keskittymisestä vaikutuksen kasvattamiseen. Sekä lataa lisää keinoja rotarien hiljattain päivitetystä Brand Centeristä kertoaksenne klubinne tarinan. Jakamalla klubinne menestystarinoita näytätte ihmisille, että rotariliike on palvelu- ja johtajuusorganisaatio, jolla on merkitystä.

Rotarien jäsenet ovat osoittaneet, että haaveillessamme suuria, kuten taistelussamme polion lopettamisesta, voimme tehdä haaveistamme totta. Tänä vuonna, pyydän teitä kuvittelemaan rotariliikettä ja kuvittelemaan maailmaa, jossa me kaikki myötävaikutamme kestävään, myönteiseen muutokseen.

Vilpittömästi,
Jennifer Jones