Kuva Leena Niiniviita

Kuten yllä olevasta kuvasta näkee myös eläimet nauttivat Nurmijärvi Harrastaa tapahtumasta, joka pidettiin lauantaina 20.8. Klaukkalassa Valkjärven Lähtelän rannalla. Tapahtuman vastuullisena järjestäjänä toimi meidän klubimme.

Lähtelän ranta, kuva Juhani Brodkin

Aurinko lämmitti tilaisuuden jonnekin ainakin +25 asteeseen, joten paikalle tulleilla oli mukava käyskennellä näytteilleasettajien keskellä ja tutustua eri harrastuksiin. Jonkun kuulin todenneen lastensa saaneen jo kaksi uutta harrastusta tulevalle talvelle. Positiivinen tieto ja tätä juuri lähdimme hakemaan, kun päätimme tämän tyyppisen tapahtuman järjestää, vastasi Janne Hämäläinen, tapahtuman projektipäällikkö

Tapahtumaan tulijat pääsivät ensimmäiseksi tutustumaan Klaukkalan rotareiden jäseniin, jotka huolehtivat autojen paikoituksesta.

rotarit Markku Pesonen ja Raimo Willman, kuva Ari Niiniviita

Alueelle saapui myös Perttulan VPK, jonka auto ja alkusammutusnäytökset selvästi kiinnostivat. Auto kiinnosti lapsia ja alkusammutus aikuisia. Näytöksessä esitettiin miten esim. tuleen syttynyt kattila sammutetaan.

Perttulan VPK:n auto, kuva Juhani Brodkin

Perttulan VPK:n Elina Kulmala esittelee kattilan sammutusta, tilaisuuden juontaja rotari Juha Koivisto käyttää mikrofonia, kuva Juhani Brodkin

Tapahtumassa sai tutustua muun muassa näihin harrastuksiin: uiminen, Martta-toiminta, vapaapalokunta, issikka-ratsastus, salibandy, ringettes, tanssi, taitoluistelu, voimistelu, pelastuskoira-toiminta, suunnistus, frisbee, partiolaiset, pyöräily, keilaaminen ja tietysti rotary-toiminta sekä nimenomaan vaihto-opiskelu ulkomailla.

Jokaisessa hyvässä tapahtumassa on yleensä tarjolla purtavaa ja juotavaa ja niinpä tässäkin tapahtumassa oli myynnissä lettuja, makkaroita, kahvia, pullaa, mehua, pasteijoita, yms. Partiolaiset hoitivat herkullisten muurinpohjalettujen paiston ja menekki oli kova. Letut olivat päivän suosikki.

rotarit Riitta Vaasjoki ja Hilkka Gehör, kuva Ari Niiniviita

Jos lapsilta kysytään, niin taisipa kaikista mielenkiintoisin asia olla issikka-ratsastus. Koko tapahtuman 5 tuntisen keston ajan issikoilla oli täysi vauhti päällä ja lapsilla jännittävän hauskaa. Kuvassa hevosten taluttajat Henna Söderholm ja rotari Erkki Pursiainen.

Kuva Markku Pesonen

Kuva Juhani Brodkin

Toinen paljon vierailtu paikka oli Vapaaehtoisen pelastuspalvelun pelastuskoira toiminnan esittelijät, osittain varmasti johtuen sileäkarvaisen noutajan Lolan lempeistä silmistä. Alla olevan kuvan ottohetkellä beauceron Max oli huilaamassa kopissa.

Esittelijöinä Erika Väätäinen (vas) ja Lola, oikealla Silja Töyrälä, kuva Juhani Brodkin

Tapahtumassa vieraili arviolta noin 400 ihmistä ja kaikki tuntuivat olevan tyytyväisiä.

Kun rannalla oltiin, niin tietysti Pro Valkjärvi ry oli järjestänyt paikalle soutuveneet ja ahkerasti niitä käytettiin pieniin soutulenkkeihin, kuva Juhani Brodkin

Nurmijärvi-Klaukkalan rotaryklubi ry kiittää kaikkia esittäytyjiä sekä tapahtuman tukijoita:

esittelijät:

• Bowling Corner