Sampo Korkia-Aho kävi kertomassa meille Kalevalaisesta jäsenkorjauksesta. Sampo on saanut Kalevalainen jäsenkorjaaja -nimenkäyttöoikeuden keväällä 2019.

Sampo Korkia-Aho, Kalevalainen jäsenkorjaaja

Sampo Korkia-Aho

Kalevalainen jäsenkorjaus perustuu Pohjanmaalla säilyneeseen kansanparannusperinteeseen ja on tieteellisesti tutkittu, nimisuojattu, perinteinen suomalainen mobilisaatiohoito. Kyseessä on kokonaisvaltainen hoito, joka tehdään aina asiakasta kuunnellen ja kivun sallimissa rajoissa.

Hoidossa parannetaan nivelten, sidekudosten ja lihasten liikkuvuutta venyttämällä niitä. Venyttelyssä hyödynnetään asiakkaan omia, hänelle mahdollisia liikeratoja. Hoidolla lisätään liikkuvuutta ja poistetaan kudoksiin kertynyttä painetta, avataan kudosneste- ja verenkiertoa sekä vapautetaan hermojen pinnetiloja.

Kalevalainen jäsenkorjaus perustuu koko tukirakenteen kineettisen ketjun tasapainottamiseen, virheasentojen poistamiseen mobilisaatiokäsittelyn avulla aina jalkapohjista kallonpohjaan saakka. Virheasennot ovat havaittavissa kehon puolieroina. Ne heikentävät aineenvaihduntaa aiheuttaen kudospaineessa muutoksia ja heikentävät veren- ja kudosnesteenkiertoa. Virheasentojen seurauksena myös hermot voivat jäädä puristuksiin aiheuttaen virheellistä käskytystä hermotoiminnassa aina sisäelimiä myöten, ilmeten kipuina ja erilaisina toimintahäiriöinä.