Nurmijärvi-Klaukkalan rotaryklubi on lähettänyt lähes vuosittain nuoria vaihto-opiskelemaan maailmalle yli 30 vuoden ajan. Vastavuoroisesti on meille tullut vaihto-oppilas maailmalta Klaukkalaan.

Rotaryn nuorisovaihto-ohjelmaa ei olisi olemassa, elleivät lukemattomat perheet ympäri maailmaa avaisi kotinsa ja sydämensä vaihtoon lähteville nuorille. Suomessakin joka vuosi noin 300 perhettä toivottaa uuden, ulkomaisen perheenjäsenen tervetulleeksi kotiinsa. Isäntäperheenä oleminen tarjoaa tilaisuuden luoda läheisen ystävyyssuhteen ulkomaiseen nuoreen ja sitä kautta myös hänen perheeseensä, tutustua vaihto-oppilaan kulttuuriin ja harjoittaa käytännön kielitaitoa. Se tarjoaa myös mahdollisuuden esitellä vaihto-oppilaalle meidän kaunista maatamme, sen kulttuuria ja tapaamme elää. Syntyvät ystävyyssuhteet saattavat parhaimmillaan kestää eliniän ja luoda pohjaa monenlaiselle kanssakäymiselle tulevaisuudessa. Isäntäperheenä toimiminen on oiva tapa toteuttaa kansainvälisyyskasvatusta niin oman perheen kuin vaihto-oppilaankin osalta!

Meillä on vaihtokaudelle 2023 – 2025 erittäin hyvä Klaukkalalainen nuori jonka haluamme lähettää vaihtoon. Jotta tämä onnistuu tarvitsemme 2-3 isäntäperhettä.

Haastamme teidät Klaukkalan alueen perheet toimimaan isäntäperheenä! Lisätietoa alla olevasta linkistä.

Jos heräsi kiinnostusta tai kysymyksiä niin olkaa rohkeasti yhteydessä!
sähköposti: nuorisovaihto(at)klaukkalanrotarit.onmicrosoft.com
Puh: 0400 578 400