Kuhmon Rotaryklubin Intercitykokous 2024. Kuhmon vuoden 2024 ammattilaisena palkittu toimitusjohtaja Tommi Ruha kiitti palkitsemisesta. Kuvassa myös klubimme presidentti Eero Komulainen ja sihteeri Marita Huotari.

Kuhmon Rotaryklubi palkitsi lauantaina 24. heinäkuuta Kuhmo Oy:n Intercitykokouksen yhteydessä toimitusjohtajan, maa- ja metsätaloustieteiden maisteri Tommi Ruhan Kuhmon vuoden 2024 ammattilaisena.

Palkitsemista perustellessaan presidentti Eero Komulainen totesi, että Kuhmo Oy:n toimitusjohtajana Tommi Ruha kuuluu Kuhmon merkittävimpiin vaikuttajiin ja kehittäjiin.

Vuodesta 2013 lähtien Kuhmon Oy:n toimitusjohtajana toiminut maa- ja metsätaloustieteiden maisteri Tommi Ruha on määrätietoisesti johtanut koko kaupungille tärkeän sahayhtiön kehittämistä. Viimeisimpänä on toteutettu pääsahalinjan uudistus vuosina 2021–2023. Investoinnin avulla yhtiön tuotantokapasiteettia nostettiin 400 000 m3:sta 600 000 m3:iin. Sen myötä yhtiön käyttämän puuraaka-aineen määrä ylittää miljoona kuutiometriä.

Tommi Ruhan johdolla yhtiön liikevaihto on noussut 85 miljoonasta eurosta parhaimmillaan vuonna 2022 125,4 miljoonaan euroon ja henkilöstön määrä on noussut vuoden 2014 144 työntekijästä 164 työntekijään. Kuhmo Oy:n menestys ja merkitys koko Kuhmon kaupungin tulevaisuuteen on erittäin suuri. Näihin tuloksiin päästäkseen toimitusjohtaja Ruha on käyttänyt hyväkseen pitkää- ja laaja-alaista kokemustaan metsäalalla sekä hyvin laajaa ja monipuolista suhdeverkostoaan koko toimialalla.

Presidentti Eero Komulainen korosti, että kuhmolaiset kokevat Kuhmo Oy:n menestyksen ja kehittymisen olevan hyvin tärkeää koko Kuhmolle.
– Kuhmo Oy:n kehittämisessä Tommi Ruha on onnistunut erinomaisesti. Lisäksi hän on kansanmies, helposti lähestyttävä ja tulee juttuun kaikenlaisten ihmisten kanssa.

Kuhmon Rotaryklubi on palkinnut vuoden ammattilaisen vuodesta 2001 lähtien. Tommi Ruha on 24. palkittu henkilö.

Tänä vuonna palkitseminen tapahtui Kuhmo-talossa. Se loi tapahtumalla hienot puitteet.

Intercitykokouksen ohjelmassa oli myös taidenäyttely.