RYLA

RYLA –
johtajuuskoulutusta nuorille

Kuhmon Rotaryklubin uusille sukupolville suuntautunut toiminta on painottunut 2010-luvun puolivälin jälkeen RYLA-kurssien järjestämiseen.

RYLA (Rotary Youth Leadership Awards)

RYLA-kurssin sisältö pohjautuu kansainvälisen rotaryjärjestön RYLA-koulutusohjelmaan (Rotary Youth Leadership Awards).

Kurssin tavoitteena on edistää nuorten johtamisen ja yrittämisen valmiuksia.

Klubi on järjestänyt RYLA-kurssit yhteistyössä Kuhmon yhteislukion ja Kainuun ammattiopiston opiskelijoille vuosina 2014 ja 2017. Kummallakin kerralla osallistujina on ollut 13 opiskelijaa. Lisäksi vuosien 2021-2022 aikana järjestettiin Kuhmon yhteislukion oppilaille kolmas, uusimuotoinen RYLA-koulutus.

Osallistujat ovat saaneet koulutuksesta opintoihinsa kurssisuorituksen.

Klubi on saanut rotarypiiri 1400:n nuorisorahastosta tukea RYLA:n kustannuksiin. Myös Kuhmon Osuuspankki, Nordean Kuhmon konttori sekä harrastajateatteri Muinoset ovat tukeneet koulutusta.

Klubin RYLA-asiamiehenä on toiminut Tuulikki Huusko. Toteutuksessa asiantuntijoina ovat toimineet Pertti Koivisto ja Eero Komulainen.

Klubi on saanut RYLA-koulutuksesta kiitosta. Lukio on esittänyt toivomuksen, että kurssi uusittaisiin kolmen vuoden välein, jotta osallistujien määrä saataisiin riittävän suureksi.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Ravintola Eskobar
Osoite: Kainuuntie 84, Kuhmo

Aika:
Klubikokous:
Kuukauden 1. keskiviikko
kello 17.00 - 18.30
Kesäaikaan kello 17.00 - 18.00
Tapahtuma tai vierailu:
Kuukauden 3. viikko
Aika ja paikka ilmoitetaan erikseen.

Ilmoittautumiset ruokailuun viimeistään tiistaina sihteerille:
Marita Huotari
sähköposti