Klubimme jäsen, rovasti Veli-Matti Sallinen kertoi klubikokouksessa 12. tammikuuta kaitafilmikuvausharrastuksestaan.
Kaitafilmikameran hän oli hankkinut jo teini-iässä.
Sen jälkeen materiaalia oli kertynyt erilaisista tapahtumista ja tilaisuuksista. Ennen muuta perheen elämästä hänellä on runsaasti kaitafilmimateriaalia.
– Kaitafilmi, joka harrastajien kameroissa oli yleensä 8 mm:n materiaalia, oli työlästä työstää. Leikkaamalla ja liittämällä siitä pystyi kuitenkin luomaan jo vuosikymmeniä sitten mukavia elokuvaesityksiä, kertoi Veli-Matti.
Nyt Veli-Matti Sallinen on siirtänyt filmimateriaalia digitaaliseen muotoon ja tehnyt niistä uusia esityksiä. Esityksiä hän on näyttänyt perheelleen ja laajemmin suvulleen eri tilaisuuksissa.
Klubin kokouksessa ”tuoreet” vanhat kaitafilmiesitykset saivat kiitosta.
Hienot, erilaiset maisemat esimerkiksi Japanista kiinnostivat. Ei ihme, että esitys päättyi raikuviin suosionosoituksiin.

Veli-Matti Sallinen kertoi Kuhmon Rotaryklubin viikkokouksessa jo teini-iässä aloittamastaan kaitafilmausharrastuksesta. Nyt hän on digitoinut vanhoja filmejä ja tuottaa niistä videoesityksiä sukulaisten ja muidenkin iloksi.