Keitä olemme

Kuhmo tunnetaan upeasta luonnostaan, Kuhmon Kamarimusiikkifestivaalista ja monipuolisesta historiastaan.

Elanto Kuhmossa lähtee metsästä, puualan teollisuudesta, konepajateollisuudesta, matkailusta sekä monipuolisista kaupan ja muiden alojen palveluista.

Tervetuloa Kuhmoon!
Täällä voit kokea kanssamme monenlaisia mahtavia juttuja!

Kuhmon Rotaryklubi on aktiivinen rotaryklubi. Kokoonnumme keskiviikkoisin kello 17.00-18.30 Ravintola Eskobariin tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme.

Käymme myös vierailemassa erilaisissa kohteissa Kuhmossa ja lähialueilla. Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, osallistumme nuorisovaihtoon ja edistämme lähiseudun hyvinvointia.

Klubimme on perustettu 19.3.1970. Kummiklubimme on Sotkamon Rotaryklubi.
Klubissamme on 18 jäsentä. Olemme osa piiriä 1385. (Linkki).

AKuhmon Rotaryklubin edustajia Naisten messuilla 1. joulukuuta 2019.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Olemme keskittyneet viime vuosina erilaisiin nuorille suunnattuihin projekteihin.
Järjestämme peruskoulussa opiskeleville mopokerhoja ja olemme järjestäneet kolme RYLA-koulutusta lukiossa ja ammattioppilaitoksissa opiskeleville.
Olemme osallistuneet myös Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoon.
Mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Ravintola Eskobar
Osoite: Kainuuntie 84, Kuhmo

Aika:
Klubikokous:
Kuukauden 1. keskiviikko
kello 17.00 - 18.30
Kesäaikaan kello 17.00 - 18.00
Tapahtuma tai vierailu:
Kuukauden 3. viikko
Aika ja paikka ilmoitetaan erikseen.

Ilmoittautumiset ruokailuun viimeistään tiistaina sihteerille:
Marita Huotari
sähköposti