PolioPlus on ollut pitkään tärkeä osa rotarytoimintaa. Kuhmon klubissa kerätään viikkokokouksissa järjestettävillä arpajaisilla varoja polion vastaiseen työhön. Veli Kaarlo Kilponen toimii onnettarena ja sisar Marita Huotari pitää arpajaisuurnaa.

Kuhmon Rotaryklubin missio ja toiminnan tavoitteet  toimintavuonna 2020-2021 pohjautuvat Rotary Internationalin presidentin, saksalainen Holger Knaackin valitsemaan teemaan: Rotary avaa mahdollisuuksia.

Rotaryklubi antaa myös paikallisesti mahdollisuuden toimia, vaikuttaa ja tehdä hyvää. Rotarina saa sosiaalisen verkoston ja ystäviä niin kotipaikkakunnalla kuin maailmanlaajuisesti.

Kuhmon klubi osallistuu rotarysäätiön kansainvälisiin projekteihin. Erityisesti keskitymme polion hävittämiseen PolioPlus keräyksen kautta tukemalla Maailman terveysjärjestön WHO:n rokotusohjelmaa.

Haluamme palvella myös omalla paikkakunnallamme. Panostamme varsinkin nuoriin. Yläkoululaisille pidämme mopokerhoa ja lukiolaisille järjestämme RYLA-koulutusta.

Vuosikokouksen puheenjohtajana kokouksessa toimi presidentti Veli-Matti Sallinen.