Luontoyrittäjä Sabrina Logeais kertoi Kuhmon Rotaryklubin kokouksessa siitä, kuinka hänestä tuli yrittäjä Kuhmoon.

Keskiviikkona 3. helmikuuta 2021 Kuhmon Rotaryklubin kokoukseen osallistuneet saivat kuulla, kuinka ranskalainen Sabrina Logeais löysi Kuhmon ja ryhtyi täällä luontomatkailuyrittäjäksi.

Luonnosta kiinnostunut Sabrina opiskeli ensin eräoppaaksi, jonka harjoittelujaksoon liittyi työ itärajan tuntumassa Wild Brown Bear -luontomatkailuyrityksessä. Viuosien mittaan hän tykästyi Kuhmosta ja perusti tänne vuonna 2006 yrityksensä Taiga Spiritin.

Melkoinen päätös oli ostaa Lentiiran kylän keskustasta tyhjäklsi jäänyt entinen SPR:n sairaskoti, jossa myös terveydenhoitaja Leena Pirttioja oli työskennellyt. Kun Leena jäi eläkkeelle, talolla ei enää ollut käyttöä ja niin Sabrina osti talon itsensä ja yrityksensä käyttöön.

Nyt Taiga Spirit tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden tutustua kainuulaiseen luontoon ja sen eläimiin opastetuilla katselu- ja kuvausretkillä (karhu, ahma, hirvi,..). Tarjonnassa on myös päiväretkiä ja revontuliretkiä. Ammattitaitoista retki- ja eräopastusta suomeksi, englanniksi ja ranskaksi. B & B -majoitusta Kuhmon Lentiirassa perinteisessä hirsitalossa.

Yrityksen asiakkaat ovat pääosin ulkomaalaisia, Ranskasta ja muualta Keski-Euroopasta.

Lisää yrityksen toiminnasta voit lukea tästä