PDG Jorma Winter luovutti presidentti Veli-Matti Salliselle Rotary Internationalin presidentin, Mark Maloneyn antaman kunniakirjan.

Kuhmon Rotaryklubin 50-vuotisjuhlavuoden aikana piirin 1400 viimeisenä kuvernöörinä toimineen PDG Jorma Winterin onnittelut klubin juhlassa 10.10. Hotelli Kalevalassa:

Veli presidentti, veli apulaiskuvernööri, arvoisat kutsuvieraat ja rotarysisaret ja -veljet. Minulla on kunnia tuoda RI:n ja RIP Mark Maloneyn tervehdys ja kunniakirja juhlaanne.
Kunniakirjassa todetaan, että 19.3. 1970 perustettu Kuhmon Rotaryklubi on sisäistänyt Rotaryn toiminnan periaatteet, Palvelu itsekkyyden edelle.

Saan myös omasta puolestani onnitella klubianne. Kuten historiikista saimme nähdä, toimintanne on ollut erittäin monipuolista ja aktiivista koko toimintanne ajan. Klubinne onkin yksi piirimme 1400 aktiivisimmista klubeista.

Erityisesti minua on ilahduttanut toimintanne nuorison ja lapsien hyväksi.

Jo klubinne alkuvuosina olette auttaneet vähävaraisia perheitä.

Klubinne on ollut aktiivinen vaihto-oppilastoiminnassa. Vaikka Martti Huusko klubinne historiikin esittelyssä sanoikin, että jäsenistön ikääntyessä vaihto-oppilastoiminta on ollut vähenemään päin, ja nyt teidän omat lapsenne olisivat paremmin sopivia isäntäperheiksi, sanoisin, että miksipä ei.

Uskon, että kaikilla niillä lapsillanne on aivan erityinen syy ottaa vaihto-oppilaita kotiinsa, jotka ovat saaneet omassa lapsuudessaan kokea vaihto-oppilastoiminnan edut. Ei varmaan monikaan kieltäytyisi, jos olosuhteet muuten mahdollistavat sen.

Teidän klubinne RYLA -koulutustoiminta on ollut esimerkillistä. Vaikka te jouduitte oman RYLAnne koronan vuoksi perumaan, on teidän klubinne tuella ja opastuksella Pyhäjärven Rotaryklubi toteuttanut todella hienon RYLA -koulutuksen.

Omaan organisaatiooni valitsin RYLA -komiteaan myös edustajan Kaija Rantalan Sodankylästä oppimaan RYLAn järjestämistä, ajatuksenani saada hyvä konsepti monistettua myös pohjoiseen. RYLA -toiminnassa Tuulikki Huusko on tehnyt ansiokasta työtä, siitä kiitos Tuulikille.

PDG Jorma Winter luovutti klubille myös piirin 1400 viirin.

Tuon myös klubillenne Rotarypiiri 1400 onnittelut pöytästandaarin muodossa.
Vaikka teillä ilmeisesti on jo piirin 1400 standaari hyllyssänne, ei siinä olevassa laatassa ole tekstiä: Kuhmon Rotaryklubi 50 -vuotta.

Parhaat onnitteluni 50 -vuotiaalle klubillenne

Jorma Winter