Kuhmon Rotaryklubin Intercitykokous 2022 pidettiin lauantaina 16.7. seurakuntakeskuksessa. Tilaisuudessa palkittiin Kuhmon vuoden ammattilainena säveltäjä Outi Tarkiainen. Palkinnon luovuttivat presidentti Ritva Komulainen ja sihteeri Marita Huotari.

Kuhmon Rotaryklubi järjesti jo perinteeksi muodostuneen Intercity-kokouksen lauantaina 16. heinäkuuta.

Tapahtuma alkoi seurakuntakeskuksessa juhlavasti tilaisuudella, jossa palkittiin Kuhmon vuoden ammattilaisena säveltäjä Outi Tarkiainen. Palkinnon luovuttivat klubin presidentti Ritva Komulainen ja sihteeri Marita Huotari.

Tuulikki Huuskolle PHF

Sisar Tuulikki Huusko palkittiin PHF-tunnustuksella hienosti toteutetusta RYLA:sta. Uuden merkin kiinnitti presidentti Ritva Komulainen.

Seuraavaksi klubi muisti sisar Tuulikki Huuskoa PHF-tunnustuksella hänen pitkäjänteisestä työstään RYLA-koulutuksen hyväksi. Kuhmossa on nyt järjestetty kolme RYLA-koulutusta hyvällä menestyksellä. Viimeisen nuorten johtajuustaitoja kehittänyt koulutus päättyi keväällä.

Tuomo Tahvanainen aloitti apulaiskuvernöörinä

Vuorossa AG:n käätyjen vaihtaminen, kun Eino Keränen luovutti käädyt Tuomo Tahvanaiselle. Tehtävän vaihto sinetöitiin kädenpuristuksella.

Kokouksen ohjelmaan kuului myös piirin 1385 apulaiskuvernöörin käätyjen vaihto. Eino Keränen luovutti käädyt Tuomo Tahvanaiselle, joka lupasi tehdä parhaansa Kainuun rotarytoiminnan kehittämiseksi.

Taidetta ja musiikkia

Juminkeon laajennusosan eli Koppasen esittely meneillään. Esittelijänä toimi Kalevala-kuvittajana ja sarjakuvataiteilijana tunnettu Marko Raassina.

Perinteisesti Intercity-kokouksen ohjelmaan on liittynyt kamarimusiikkikonsertin lisäksi taidetta.

Juminkeon laajennusosaan eli Koppaseen tutustumisen jälkeen rotarit puolisoineen tutustuivat Juminkeon kesän näyttelyyn Spirit of Fire.

Spirit of Fire -taidenäytteli esittelee Kalevalan aiheita monimuotoisella ja kiinnostavalla tavalla.

Tuupalan puukoulun konsertin jälkeen oli vuorossa kuhmolaistaiteilija Urho Kähkösen taidenäyttely Amatissa.

Taiteilija Urho Kähkönen esittelemässä teoksiaan.

Tapahtuma päättyi päivälliseen Kamarimusiikkikeskuksen Salakamari-ravintolassa.