Joulukuu 2023

Joulun odotus alkaa ensimmäisestä Adventista. Näin, vaikka liike-elämä toi joulun kauppoihin jo marraskuun alussa. Minusta tuntuu siltä, että näin tapahtuu aina vain aikaisemmin.

Joulu näkyy vahvasti myös piirimme klubien toiminnassa.  Klubit ovat järjestäneet tai   järjestämässä puurojuhlia, jouluhartauksia, konsertteja ja joulupuukeräyksiä sekä täyttäneet kasseja lahjoitettaviksi vähävaraisille ja Ukrainan pakolaisille. On upeaa, miten näihin hankkeisiin on saatu yhteistyökumppaneita mm. liike-elämästä.

Joulukuun alussa, itsenäisyyspäivänä on ollut kynttilöiden sytyttämistä ja seppeleiden laskua. Kunnioitamme ja muistamme.

Rotareiden aate – palvelu itsekkyyden edelle – sekä joulun sanoma hyvästä mielestä ja rauhasta on erityisen tärkeää, kun sodat ja kriisit riehuvat maailmalla.

Klubien toiminen ja yhdessä tekeminen luovat oivaa yhteisöllisyyttä, hyvää toveruutta ja toteuttavat palvelutehtävää. Yhdessä tekemällä ja toimimalla autamme ja vahvistamme omaa klubiamme, yhteenkuuluvuuttamme sekä toteutamme vahvaa rotariaatetta.

Joulukuussa rotariliikkeen teemana on sairauksien ehkäisy ja hoito. Tähän kuuluu myös mielen hyvinvointi. Tämän rotaryvuoden maailmanlaajuisena teemana on juuri mielen hyvinvoinnin korostaminen – Luodaan toivoa maailmaan. Ilman toivoa ei ole mitään.

Me emme tee tehtäviä, jotka kuuluvat yhteiskunnalle ja hyvinvointivaltiolle. On kuitenkin paljon tehtäviä, joita voimme tehdä ja paikata yhteiskunnan jättämiä aukkoja. Tikkurilan klubin vetämä ja monen klubin tukema hanke yhdessä Mieli ry:n kanssa on toteuttamassa upeasti luodaan toivoa maailmaan hanketta.

Pian on puolet tästä rotarivuodesta eletty. On aika rauhoittua jouluun. Tammikuussa aloitamme jälleen.

Toivon Teille kaikille hyvää Joulua ja kiitos kaikesta yhdessä tekemisestä tämän ensimmäisen rotarivuoden puolikkaan aikana.

Piirin kuvernööri 2026-27

Piirin kuvernööriksi rotaryvuodelle 2026-27 on tullut viisi ehdotusta. Piirineuvosto tekee päätöksen tammikuussa 2024.

PDG Urmas Kaarlep alueen 17 säätiökoordinaattoriksi

PDG Urmas Kaarlep on nimetty alueen (zone) 17 säätiökoordinaattoriksi. Säätiö on tärkeä osa työtämme ja projektejamme. Se tarvitsee tukeamme.

Helsinki 3.12.2023