Lukuviikko on vuosittainen valtakunnallinen lukutaidon teemaviikko. Rotaryklubien toivotaan osallistuvan lukuviikkoon järjestämällä esi- ja alakouluikäisille sopivaa, lukivalmiuksia ja lukutaitoa kehittävää ohjelmaa 22.–28.4.2024.

Lukuviikon teema vuonna 2024 on kohtaaminen. Lukukokemusten myötä maailmat kohtaavat, opimme uutta ja ymmärrys, solidaarisuus ja empatia kasvavat. Ihmisten kohtaaminen voi tapahtua niin fyysisessä ympäristössä kuin virtuaalisestikin; esimerkiksi kirjastoissa, kouluissa,verkossa tai sosiaalisessa mediassa. Tapahtuma voi olla esimerkiksi vaihto-oppilaan vetämä satutunti kirjastossa, lukupiiri koulussa tai vaikka satumummon tai -papan vetämä lukutuokio päiväkodissa.

Tapahtumien suunnitteluun voi hyödyntää saatavilla olevia RotaKids-lukuviikon materiaaleja. Tapahtuman suunnittelua varten löytyy julistepohja, kirjalistoja alakouluikäisille sopivista kirjoista eri kielillä, sekä Kivaa lukemista Kidseille -tehtävä.

Tästä linkistä löydät lisätietoja teemaviikosta

Muistattehan myös piirimme  ROTAKIDS koulutuksen 12.3.2024 klo 19 zoom kokous!
Tässä linkki tapahtumaan