Haluan näin kevään kynnyksellä muistuttaa teitä siitä, että suunnitellessanne palveluprojekteja ensi vuodelle, oman työnne ja paikallisten resurssien lisäksi voi Rotarysäätiömme (TRF) tulla avuksenne.
Piiriapuraha (DG), joka tulevalle kaudelle on jaossa, kertyi klubiemme kaudella 2021–22 tekemistä säätiölahjoituksista. Sääntöjen mukaan puolet lahjoitussummasta palaa rotarypiirille, joka voi tästä jakaa edelleen puolet DG:nä. Toisen puolikkaan eli neljänneksen koko kertymästä piiri käyttää joko Global Grantseihin tai polion kitkemisohjelmaan.

Piiriapurahaa voidaan myöntää paikallisiin kohteisiin Rotarysäätiön painotusten mukaan. Näitä ovat: äidin ja lapsen terveys, puhdas vesi, koulutus, paikallinen taloudellinen hyvinvointi, ympäristö sekä rauhantyö. Lisäksi rotarypiirimme, arvottaessaan projekteja, huomioi rotarien oman panoksen (hlö tunteja), klubin lahjoitushistorian, vaikuttavuuden jne.

Piiriapurahaa haetaan ja toteutunut projekti raportoidaan oheisilla lomakkeilla, 30.4.2024 mennessä.

Viime vuosina piiriapurahan avulla on toteutettu paikallisesti hankkeita, jotka ovat kohdentuneet ukrainalaispakolaisille, veteraaneille ja koululaisille. Rahalla on hankittu vaatteita ja hygieniatarvikkeita, pihakalusteita kouluille, mahdollistettu työelämään tutustumista, retkiä veteraaneille yms.

Nyt rakentamaan hyviä paikallisia palveluhankkeita!

Apua asiassa antavat tarvittaessa piirin DG-vastaava Mika Kaunomäki (mitakau(at)gmail.com, 0400 498 956) ja säätiökomitean puheenjohtaja Markku Antikainen markkuj.antikainen(at)gmail.com, 040 570 5556.

Linkki hakukaavakkeeseen
Linkki Piiriapuraharaportti