Karttaa ei ole saatavissa

Päiväys ja aika
25.01.2022
17:30 - 18:30

Lieto Vanhalinnan klubikokous pidetään terveysturvallisesti Teams-kokouksena tiistaina 25.1.2022 klo 17:30 alkaen.

Tervetuloa kuulemaan Hylje-haalarien tarinaa ja tietoa kylmään pukeutumisesta!

HYLJE-haalarit saivat alkunsa 1970-luvun Kaarinassa, Myöhemmin Eelis Känsälä jatkoi haalarien valmistusta Lomatex-merkillä.

Sittemmin haalareiden valmistus siirtyi Rovaniemelle, jossa niitä testasivat paikallisen moottorikelkkatehtaan testikuljettajat.

Ylivoimaisen lämpimät haalarit testattiin ja todettiin toimiviksi kylmän sodan pyörteissä myös vuonna 1985, kun neuvosto-ohjus putosi Inarinjärveen. Tuolloin haalarit lämmittivät Ylen toimittajia ja kuvausryhmää.

Pyydä liittymislinkki kokoukseen!

Klubin jäsenet ovat saaneet liittymislinkin kokoukseen sähköpostitse 20.1.  Kokoukseen voi osallistua myös vierailijat.  Pyydä linkki sihteeriltämme sinikka.siervuo-koskinen@kaarina.fi tai 040 8257578