Karttaa ei ole saatavissa

Päiväys ja aika
20.05.2022
Koko päivä

GG-hankkeemme  ”Vanhemmat Vahvasti Mukaan”  päättyy hienosti 20.5.2022 Riiassa!

Tammikuussa 2019 GG-hankkeeksi hyväksytty ja saman vuoden helmikuussa alkanut vaiheikas koulutusohjelma Riian yliopistollisessa lastensairaalassa on päättymässä. Sairaalan vastasyntyneiden tehohoidon osaston ja synnytysosaston 80 hoitajasta ja 13 lääkäristä lähes kaikki on koulutettu Turun Yliopistollisen Keskussairaalassa kehitetyn koulutusohjelman mukaisesti. Siinä vanhemmat otetaan mukaan osaksi pienokaisen hoitotiimiä.

Koulutusohjelman toteutus venyi koronaepidemian vuoksi, joka oli Latviassa erityisen ankara. Aloitusvuoden aikana saatiin onneksi useita hoitajia ja muutama lääkäri koulutetuksi, mikä helpotti tuntuvasti tehohoidon yksikön työtä vaikeassa koronatilanteessa. Epidemian jatkuessa Turun Keskolan koulutustiimi innovoi Riian yksikön kanssa koulutukseen etämenetelmiä, mitkä ovat mahdollistaneet koulutuksen läpiviennin. Tässä hankkeessa kehitettyjä etäkoulutusmenetelmiä käytetään parhaillaan muissa Keskolan koulutustiimin vetämissä koulutushankkeissa.

Oman hankkeemme päätösseminaari on 20.5.2022 Riiassa.  Seminaarissa kuullaan koosteina sekä koulutettujen että kouluttajien kokemuksia sekä tuloksia toteutuneen koulutuksen vaikuttavuudesta.

Klubimme järjestää loppuseminaariin yhden päivän matkan. Lennämme Turusta Helsingin kautta aamulla Riikaan ja illalla takaisin suoraan Turkuun. Tapaamme Riian lastensairaalan väen ja Keskolan koulutustiimin  lisäksi Riian rotaryklubin jäseniä, jotka ovat olleet tärkeänä tukena yhteisessä GG-hankkeessamme. Riian rotariystävien kanssa vietämme illan mukavissa merkeissä.

Kiinnostuitko tulemaan mukaan?

Ota yhteyttä Sakari Alarantaan (040-5514251, sakari.alaranta@elisanet.fi)! Katsotaan saammeko sinulle vielä matkalipun.