Tammer Nova palkitsi ansioituneita jäseniään

Tammer Nova rotaryklubi palkitsi palvelutyössään ansioituneita jäseniään vaihtokokouksessa 8.6.2021. Paul Harris Fellow -tunnustuksella palkittiin Ulla Honkanen, Tytti Graeffe ja Päivi Oksi-Walter. Vuoden Novaksi valittiin Silja Minkkinen-Poikolainen. Seuraavassa on listattu palkittujen jäsentemme ansioita rotari kerrallaan.

Ulla Honkanen on liittynyt Tammer Nova rotaryklubiin vuonna 2008. Hänen luokituksensa on valokuvauspalvelut. Ulla on palvellut eri klubivirkailijoiden tehtävissä vuosina 2011–17. Hän on ollut klubimestarina, sihteerinä, varapresidenttinä, tulevana presidenttinä ja past presidenttinä. Klubimme presidenttinä Ulla toimi kaudella 2015–16, jolloin vuositeemassa korostettiin, kuinka rotarin pitää olla lahja maailmalle (Be a Gift to the World). Ullan presidenttikaudella Tammer Nova jatkoi rotarikahvin myyntiä autismikirjon lasten perheiden tukemiseksi sekä sitoutui yhteistyössä hankkimaan rahoitusta TAYSin aistihuoneen varustamiseksi. Lisäksi Tammer Nova täytti tuolloin 20 vuotta, mitä klubi kunnioitti juhlaillallisella ja -kirjalla. Huomionarvoista on myös se, että täksi kaudeksi kokoukset siirrettiin uuteen paikkaan Finlaysonin Palatsille. Presidenttikautensa jälkeen Ulla oli klubin yhteyshenkilönä Aistihuoneprojektissa ja järjestämässä Naistenpäivän konserttia.

Tytti Graeffe on liittynyt Tammer Nova rotaryklubiin vuonna 2009. Hänen luokituksensa on lääketeollisuus. Tytti on palvellut eri klubivirkailijoiden tehtävissä vuosina 2011–18. Hän on ollut sihteerinä, varapresidenttinä, tulevana presidenttinä ja past presidenttinä. Klubimme presidenttinä Tytti toimi kaudella 2016–17, jolloin vuositeemassa korostettiin, kuinka Rotary palvelee ihmiskuntaa (Serving Humanity). Tytin presidenttikaudella klubin Ryla-toimintaa (Nuoret naiset johtamisurille -kurssi) esiteltiin Tampereella vierailleelle RI:n presidentille ja järjestettiin Naistenpäivän konsertti (osana Aistihuoneprojektia). Lisäksi kauden alussa avatut uudet kotisivut ehostivat klubin näkyvyyttä. Presidenttikautensa jälkeen Tytti on ollut johtamassa klubimme sääntöjen uudistamista.

Päivi Oksi-Walter on liittynyt Tammer Nova rotaryklubiin vuonna 2009. Hänen luokituksensa on perhetyö. Päivi on palvellut eri klubivirkailijoiden tehtävissä vuosina 2012–21. Hän on ollut klubimestarina, sihteerinä, varapresidenttinä, tulevana presidenttinä ja past presidenttinä. Klubimme presidenttinä Päivi toimi kaudella 2017–18, jolloin vuositeemassa korostettiin, kuinka Rotary saa aikaan muutosta (Making a Difference). Päivin presidenttikaudella Tammer Nova järjesti konsertteja, kuten Mauno Kuusiston muistokonsertin ja Naistenpäivän hyväntekeväisyyskonsertin (osana Aistihuoneprojektia). Lisäksi Tammer Nova aloitti ystävyysklubitoiminnan saksalaisen Leipzig-Herbst ’89 klubin kanssa. Presidenttikautensa jälkeen Päivi on toiminut rotarysäätiövastaavana. Lisäksi Päivi on edelleen yhteyshenkilönä ystävyysklubiimme.

Silja Minkkinen-Poikolainen on liittynyt Tammer Nova rotaryklubiin vuonna 2015. Hänen luokituksensa on säätiöt. Hän on toiminut Tammer Novan hallituksessa sihteerinä, varapresidenttinä/tulevana presidenttinä ja past presidenttinä vuosina 2016–20. Klubimme presidenttinä Silja toimi kaudella 2018–19, jolloin vuositeemassa korostettiin, kuinka rotarin tulee olla innostaja (Be the Inspiration). Tulevalla kaudella Silja toimii klubimme hallituksessa Rotarysäätiötiimin puheenjohtajana. Silja Minkkinen-Poikolainen on toiminut aktiivisesti Rotaryn eri tehtävissä organisaation eri tasoilla. Hän on toiminut piirin 1390 tiedottajana ja PR- ja julkikuvatoimikunnan puheenjohtajana 2017–2020. Suomen Rotarypalvelun viestintätoimikunnan jäsenenä hän toiminut vuodesta 2017 alkaen ja ko. toimikunnan puheenjohtajana 2018 alkaen ja on siinä tehtävässä edelleen. Koulutus on ollut Siljalle keskeinen toiminta-alue Rotaryssa. Hän on kouluttautunut 2017 RLI-kouluttajaksi, ja on toiminut ko. tehtävässä piirissämme keväällä 2017. Hän on osallistunut koulutuksiin Tampereella, Pietarissa ja International Assemblyn DGE-puolisoiden koulutukseen San Diegossa. Hän on toiminut GETS-kouluttajana Ruotsissa, Latviassa ja Liettuassa. Hän on osallistunut säännöllisesti piirin 1390 PETS-koulutuksiin ja piirikonferensseihin ja myös muiden piirien vastaaviin tilaisuuksiin. Hän on ollut mukana säätiöseminaareissa, rotaryseminaareissa ja Rotary Forumissa. Lisäksi Silja on osallistunut moniin nuorisovaihdon innostuspäiviin ja koulutuksiin. Siljan perhe on toiminut hostina kuudelle kesä- ja vuosivaihto-oppilaille, ja Silja on toiminut Ylöjärven rotaryklubin nuorisovaihtotiimin jäsenenä. Silja on osallistunut lukuisiin RI:n kongresseihin, ja hän on tuttu vierailija eri klubeissa niin Suomessa kuin ulkomailla. Silja on ollut pitkään Paul Harris Societyn vuosilahjoittaja. Major Donor hänestä tuli vuonna 2017.