Leader of Sports

Rotarit järjestivät Tampereella Sammon keskuslukion urheilulinjan kanssa johtamiseen liittyvän kurssin. Kurssi toteutettiin huhti-toukokuussa 2018 ja koulutukseen osallistui 15 lukiolaista.

Jääkiekkolegendat Teppo Numminen ja Jukka Tammi sekä Ilveksen jalkapallojoukkueen kapteenina toiminut Antti Hynynen kertoivat osallistujille urastaan ja kokemuksistaan erilaisista johtamistilanteista. Paikallisten rotarikouluttajien vetämällä kahdeksan tunnin mittaisella kurssilla käytiin läpi muun muassa henkilöjohtamiseen liittyviä kysymyksiä, kriisijohtamista, johtamisen ja urheilun eettisiä arvoja sekä monikulttuurisen joukkueen johtamisen erityiskysymyksiä. Brändäyksen tärkeys ja menetelmät sekä toiminta mediaympäristössä kuuluivat myös ohjelmaan. Kurssin lopuksi luotiin visioita urheilu-uran jälkeiseen aikaan ja pohdittiin Tampereen seudun urheilupaikkarakentamista ja -tarpeita.

Kurssi toteutettiin usean rotaryklubin yhteishankkeena. Kurssin suunnittelussa ja toteutuksessa olivat mukana Tampere-Kissanmaan Rotaryklubi, Rotary Club Tampere International, Tammer Nova Rotaryklubi, Ylöjärven Rotaryklubi, Pirkkalan Rotaryklubi sekä Nokian Rotaryklubi.

Kurssi oli Rotaryn RYLA (Rotary Youth Leadership Awards) toimintaa, jossa koulutamme 1430-vuotiaita aloitekykyisiä ja aktiivisia nuoria omatoimisuuteen ja johtajuuteen. Tämä tapahtuu Rotaryn järjestämissä RYLA-seminaareissa, joissa kehitetään mm. nuorten harkintakykyä, päätöksentekokykyä sekä esiintymistaitoa. Kouluttajina toimivat paikallisen rotaryklubin jäsenet tai muut eri alojen asiantuntijat, jotka kertovat ammattiinsa ja johtajuuteen liittyvistä omista kokemuksistaan.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Vakituinen kokoontumispaikkamme:
Tampereen Suomalainen Klubi
Puutarhakatu 13
33210 Tampere

Seuraa toimintakalenteriamme!
Viikkokokous voidaan pitää myös verkossa tai jossain muussa paikassa aiheen tai esim. yritysvierailun merkeissä.

Aika:
Virallinen kokousaika keskiviikkoisin klo 17.30-18.30
Jotta ennen kokousta ehtii ruokailla rauhassa, ruokailun pääsee aloittamaan jo heti viiden jälkeen.