Tutkimusten mukaan 20–25 prosenttia nuorista kärsii jostain mielenterveyden häiriöstä ja ne ovat koululaisten ja nuorten aikuisten tavallisimpia terveysongelmia. Erilaisia häiriöitä voi olla useampia yhtä aikaa. Mielenterveyden syyt ovat yleisin syy työkyvyttömyyseläkkeelle siirtymiseen, joten ongelmiin on puututtava varhain.

Tammer Nova Rotaryklubi perusti kauden 2021 -2022 alkaessa Novan kutojat -ryhmän, jonka tehtävänä on kutoa villasukkia Tays nuorisopsykiatrian yksikölle. Sukat annetaan siellä nuorille lahjoiksi ja mukaan hoitojakson päätteeksi. Lahja, jolla osoitetaan välittämistä: Me välitämme, olette tärkeitä!

Ryhmä on toiminut elokuun alusta alkaen ja sen toiminta päättyy marras-joulukuun vaihteessa, jolloin sukat luovutetaan eteen päin.

Ryhmää on johtanut klubissamme Susanna Lohiniemi. Ryhmällä on oma Whatsapp -ryhmä, jossa on ohjeita ja tsemppiviestejä välitetty toinen toisille.

Ryhmä on kokoontunut Susannan vetämälle klinikalle, jossa ohjeita on jaettu ja samalla rupateltu kaikesta maan ja taivaan välillä.

11.11. kokkoonnumme syksyn viimeisen kerran livenä nauttimaan glögit kiitosten kera. Kaikki, myös Tammer Novan ulkopuoliset sukkaprojektiimme osallistuneet kutojaystävämme ovat tervetulleita.

Alusta alkaen ryhmässä ovat ollet mukana Tampereen Rotaractorit!

Kiitämme kaikkia osallistumisesta ja yhteistyöstä. KIITOS.

Lisätiedot susanna.lohiniemi(at)gmail.com tai reimansalminen(at)gmail.com