Tähän aikaan vuodesta keskustelumme helposti kääntyvät sairastettuihin flunssiin ja muihin helposti tarttuviin tauteihin, jotka näin alkutalvesta kiertävät keskuudessamme. Pyrimme välttämällä turhia tartuntariskejä ja suojautumaan influessaa ja koronaa vastaan ottamalla meille tarjolla olevia rokotteita.

Maailmalla kiertää edelleen monia sairauksia, joihin sairastuminen on meillä harvinaista, ja jotka voitaisiin muuallakin estää olemassa olevilla rokotteilla. Kehittyvissä maissa rokotuksiin ei ole riittävästi rahaa tai niitä ei muista syistä pystytä jakamaan väestölle. Rotarit tekevät arvokasta ja periksi antamatonta työtä eri puolilla maailmaa sairauksien ehkäisemiseksi ja sairastuneiden ihmisten hoidon järjestämiseksi.

Rotary Internationalin presidentti Jennifer Jones kertoo omassa kuukausiviestisssään malariasta ja rotareiden työstä malariaa vastaan Zambiassa. Lue koko artikkeli täältä

Rotarit ja Rotarysäätiö yhteistyökumppaneineen ovat vuosikymmeniä työskennelleet polion poistamiseksi maailmasta. Työ jatkuu, koska kotoperäisenä poliovirusta esiintyy edelleen Afganistanissa ja Pakistanissa. Poliotartuntoja ilmenee ajoittain muuallakin, hiljattain myös New Yorkissa.

Rotarit ovat olleet merkittävässä roolissa polion poistamiseen tähtäävässä työssä. Lue lisää:https://www.rotary.org/en/history-rotary-polio-eradication-efforts

Voit osallistua lahjoittamalla Rotarysäätiön poliorahastoon myös Tammer Novan kautta: pankkitili FI94 1554 3000 1007 45 viite 1300. MobilePay 90004 viesti 1300. Pienkeräysnumero on RA/2022/1348.