Hyvät rotarit,
Kulunut vuosi jää historiakirjoihin pandemian kurimuksessa. Olemme samalla hypänneet melkoisen digiloikan ja varainhankinnassa on kukkinut luovuus. Voimme hyvin onnitella itseämme siitä, että meiltä löytyy sopeutumiskykyä.

Uusi rotaryvuosi 2020–21 käynnistyi elokuussa rauhallisempaan korona-aikaan. Kokoukset aloitettiin hybridikokouksina*, jotta mahdollisimman moni voisi osallistua ja tarvittaessa siirtyisimme kokonaan etäkokouksiin, mikä toteutuikin loppuvuodesta.

Osanotto viikkokokouksiin on ollut aktiivista. Olemme saaneet nauttia mielenkiintoisista asiantuntijaesityksistä, joista suuri osa oli keväältä, PP Tomin kaudelta siirtyneitä aiheita. Vierailut olemme siirtäneet myöhempään ajankohtaan. Osallistuimme myös naapurimme Nurmijärven klubin intercitykokoukseen Klaukkalan ohikulkutiestä. Meidän vuoromme oli tänä vuonna isännöidä/emännöidä yhteistä perinteistä joulukirkkoa. Tämä kuitenkin peruuntui kiihtyneen koronatilanteen vuoksi. Mutta joulu tulee silti!

Viimeinen kokous huipentui kuulumisiin vaihto-oppilaiden huikeista kokemuksista. Etäkokouksessamme vieraina olivat sekä Australiasta keväällä palannut Julia, vielä tammikuun alkuun Klaukkalassa oleva Gemma sekä ensi vuonna Japaniin lähtevä Senni.

Syksyn mittaan saimme myös uusia jäseniä, kaksi Maaritia. Valitettavasti poikkeuksellinen tilanne vaikutti myös klubin jäsenyydestä luopumisiin.

Klubin varainhankinta vaihto-oppilastoiminnan mahdollistamiseksi on tärkeää. Kun perinteistä Citymarketissa järjestettävää jouluarpojen myymistä ei ollut mahdollista toteuttaa, löytyi rotareista taas luovuutta ja sitkeyttä: jätkänkynttilöiden tekemistä ja myyntiä sekä tavaralahjoituksista myyntipiste itsepalvelukirpputorille. Tunnelmalliset jätkänkynttilät osoittautuivat erinomaisiksi joulunalustuotteiksi.

Joulunaika on rauhoittumisen ja voimien keräämisen aikaa. Tänä vuonna rentoudumme pienissä piireissä rajoitusten takia, mutta 2021 tuo uuden todellisuuden. Tähän me haluamme uskoa, tätä haluamme toivoa pian alkavalta vuodelta. Arvoisat jäsenemme, nostakaamme malja vuoden päättyessä!

Terveisin
Pres Hilkka

*Hybridikokous: Kun ajat hybridiautolla, käyttää moottori molempia sähköä ja bensaa. Sama ajatus on hybridikokouksissa, joissa yhdistyy paikan päällä kasvotusten tapaaminen ja virtuaalisesti etänä osallistuminen.